Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Is Facebook a Similar Learning Tool for University Students as LMS?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F15%3A43925827" target="_blank" >RIV/49777513:23510/15:43925827 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Is Facebook a Similar Learning Tool for University Students as LMS?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study was conducted to examine what university students in the Czech Republic do on their computers during class and leisure time and the extent to which use of information and communication technologies for learning activities. In study a sample of512 students from three Czech universities completed survey measuring their behaviors connected with using computers for their learning. Based on research results we can argue that Facebook is really important for their learning. Students are using bothe-learning courses and Facebook in their learning. 77% of respondents (university students) use Facebook several times a day or practically always. Only 44 participants (9%) stated that they are not members of any study group on Facebook. The use of Facebook and e-learning (course in LMS) for their learning is almost similar.

  • Název v anglickém jazyce

    Is Facebook a Similar Learning Tool for University Students as LMS?

  • Popis výsledku anglicky

    The study was conducted to examine what university students in the Czech Republic do on their computers during class and leisure time and the extent to which use of information and communication technologies for learning activities. In study a sample of512 students from three Czech universities completed survey measuring their behaviors connected with using computers for their learning. Based on research results we can argue that Facebook is really important for their learning. Students are using bothe-learning courses and Facebook in their learning. 77% of respondents (university students) use Facebook several times a day or practically always. Only 44 participants (9%) stated that they are not members of any study group on Facebook. The use of Facebook and e-learning (course in LMS) for their learning is almost similar.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - Social and Behavioral Sciences 203

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    233-238

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Ploiesti

  • Místo konání akce

    Ploiesti

  • Datum konání akce

    8. 5. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku