Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Does brand awareness on Facebook really matter?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F15%3A43926743" target="_blank" >RIV/49777513:23510/15:43926743 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Does brand awareness on Facebook really matter?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study was conducted to examine what university students in the Czech Republic do on their computers during class and leisure time. In study a sample of 512 students from three Czech universities completed survey measuring their behaviors connected with using computers for their learning and other activities. One part of questioning was focused on advertising and communication with brands on Facebook. The results of this survey stress, that positive influence on brand's social network website dependnamely on connection to Facebook. It means: virtual activity of students positively affects brand awareness promoted by companies on Facebook. The findings provide practical managerial suggestions to marketers and theoretical implications for future studies focused on Facebook.

  • Název v anglickém jazyce

    Does brand awareness on Facebook really matter?

  • Popis výsledku anglicky

    The study was conducted to examine what university students in the Czech Republic do on their computers during class and leisure time. In study a sample of 512 students from three Czech universities completed survey measuring their behaviors connected with using computers for their learning and other activities. One part of questioning was focused on advertising and communication with brands on Facebook. The results of this survey stress, that positive influence on brand's social network website dependnamely on connection to Facebook. It means: virtual activity of students positively affects brand awareness promoted by companies on Facebook. The findings provide practical managerial suggestions to marketers and theoretical implications for future studies focused on Facebook.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INNOVATION MANAGEMENT AND SUSTAINABLE ECONOMIC COMPETITIVE ADVANTAGE: FROM REGIONAL DEVELOPMENT TO GLOBAL GROWTH, VOLS I - VI

  • ISBN

    978-0-9860419-5-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    154-162

  • Název nakladatele

    International Business Information Management Association

  • Místo vydání

    Norristown

  • Místo konání akce

    Madrid

  • Datum konání akce

    11. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000366872700016