Does brand awareness on Facebook really matter?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F15%3A43926743" target="_blank" >RIV/49777513:23510/15:43926743 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Does brand awareness on Facebook really matter?
Popis výsledku v původním jazyce
The study was conducted to examine what university students in the Czech Republic do on their computers during class and leisure time. In study a sample of 512 students from three Czech universities completed survey measuring their behaviors connected with using computers for their learning and other activities. One part of questioning was focused on advertising and communication with brands on Facebook. The results of this survey stress, that positive influence on brand's social network website dependnamely on connection to Facebook. It means: virtual activity of students positively affects brand awareness promoted by companies on Facebook. The findings provide practical managerial suggestions to marketers and theoretical implications for future studies focused on Facebook.
Název v anglickém jazyce
Does brand awareness on Facebook really matter?
Popis výsledku anglicky
The study was conducted to examine what university students in the Czech Republic do on their computers during class and leisure time. In study a sample of 512 students from three Czech universities completed survey measuring their behaviors connected with using computers for their learning and other activities. One part of questioning was focused on advertising and communication with brands on Facebook. The results of this survey stress, that positive influence on brand's social network website dependnamely on connection to Facebook. It means: virtual activity of students positively affects brand awareness promoted by companies on Facebook. The findings provide practical managerial suggestions to marketers and theoretical implications for future studies focused on Facebook.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
INNOVATION MANAGEMENT AND SUSTAINABLE ECONOMIC COMPETITIVE ADVANTAGE: FROM REGIONAL DEVELOPMENT TO GLOBAL GROWTH, VOLS I - VI
ISBN
978-0-9860419-5-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
154-162
Název nakladatele
International Business Information Management Association
Místo vydání
Norristown
Místo konání akce
Madrid
Datum konání akce
11. 11. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000366872700016