Brand Awareness of Mobile Phones Perceived by Generation Y in the European Context.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F16%3A86098361" target="_blank" >RIV/61989100:27510/16:86098361 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Brand Awareness of Mobile Phones Perceived by Generation Y in the European Context.
Popis výsledku v původním jazyce
The paper examines the perception of key global brands on mobile phone market. Brand awareness of mobile phones is judged through brand spontaneous knowledge, brand attitude and brand ownership. The study is based on primary quantitative research which focuses on members of generation Y represented by university students. Czech students and European students of ERASMUS + program were target groups of this survey. The results reveal strong position of Apple brand and weak perception of Chinese brands among European students in comparison with Czech students. The findings also illustrate the relationship between brand knowledge and adoption categories of brand innovations.
Název v anglickém jazyce
Brand Awareness of Mobile Phones Perceived by Generation Y in the European Context.
Popis výsledku anglicky
The paper examines the perception of key global brands on mobile phone market. Brand awareness of mobile phones is judged through brand spontaneous knowledge, brand attitude and brand ownership. The study is based on primary quantitative research which focuses on members of generation Y represented by university students. Czech students and European students of ERASMUS + program were target groups of this survey. The results reveal strong position of Apple brand and weak perception of Chinese brands among European students in comparison with Czech students. The findings also illustrate the relationship between brand knowledge and adoption categories of brand innovations.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 3rd International Conference on European Integration 2016 : ICEI 2016 : [Part 1-2] : May 19-20, 2016, Ostrava, Czech Republic
ISBN
978-80-248-3911-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
883-890
Název nakladatele
VŠB - Technická univerzita Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
19. 5. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000387986300099