Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Brand Awareness of Mobile Phones Perceived by Generation Y in the European Context.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F16%3A86098361" target="_blank" >RIV/61989100:27510/16:86098361 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Brand Awareness of Mobile Phones Perceived by Generation Y in the European Context.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper examines the perception of key global brands on mobile phone market. Brand awareness of mobile phones is judged through brand spontaneous knowledge, brand attitude and brand ownership. The study is based on primary quantitative research which focuses on members of generation Y represented by university students. Czech students and European students of ERASMUS + program were target groups of this survey. The results reveal strong position of Apple brand and weak perception of Chinese brands among European students in comparison with Czech students. The findings also illustrate the relationship between brand knowledge and adoption categories of brand innovations.

  • Název v anglickém jazyce

    Brand Awareness of Mobile Phones Perceived by Generation Y in the European Context.

  • Popis výsledku anglicky

    The paper examines the perception of key global brands on mobile phone market. Brand awareness of mobile phones is judged through brand spontaneous knowledge, brand attitude and brand ownership. The study is based on primary quantitative research which focuses on members of generation Y represented by university students. Czech students and European students of ERASMUS + program were target groups of this survey. The results reveal strong position of Apple brand and weak perception of Chinese brands among European students in comparison with Czech students. The findings also illustrate the relationship between brand knowledge and adoption categories of brand innovations.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 3rd International Conference on European Integration 2016 : ICEI 2016 : [Part 1-2] : May 19-20, 2016, Ostrava, Czech Republic

  • ISBN

    978-80-248-3911-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    883-890

  • Název nakladatele

    VŠB - Technická univerzita Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    19. 5. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000387986300099