Vliv počasí na nákupní chování na internetu na příkladu z České republiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F15%3A43926742" target="_blank" >RIV/49777513:23510/15:43926742 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv počasí na nákupní chování na internetu na příkladu z České republiky
Popis výsledku v původním jazyce
Předložená studie zkoumá vztah mezi počasím a chováním spotřebitelů na internetu. V příspěvku prezentujeme empirickou studii, jež objasňuje, jak počasí ovlivňuje spotřebitelské chování v oblasti e-commerce (B2C). Studie prokázala, že teploty (zejména v létě) mají vliv na spotřebitelské chování na internetu. Stále více a více nakupování probíhá online a spotřebitelské aktivity na internetu vykazují sezónní ovlivnění počasím. Studie objasňuje, do jaké míry může ovlivňovat počasí změny ve spotřebitelském chování na internetu během roku.
Název v anglickém jazyce
The influence of weather on consumer behavior on Internet, case study from the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Weather has influences on consumer purchase behavior. Various conditions and temperature ranges impact what customers buy, when they buy, how much they buy, and why they buy.This study examines the relationship between weather and consumer behavior on the Internet. In this paper, we provide empirical evidence to explain how the weather affects consumer behavior in e-commerce (B2C). The study proved that temperatures (especially in summer) influence consumer behavior on the Internet. More and more retailing is undertaken online and consumer activities tend to be influenced by the phase of the seasonal climate. Short term weather events (e.g. tropical temperature in the summer) have a direct effect on the traffic demand and castomer behavior. Longer termeffects, reected through seasonal changes in temperature and daylight duration, have a slower inuence on the Internet traffic and customer behavior. The research study clarifies the extent to which weather can be used legitimately to exp
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Trendy v podnikání
ISSN
1805-0603
e-ISSN
—
Svazek periodika
neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
36-43
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—