Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE INFLUENCE OF INTERNET MARKETING ON CONSUMER BUYING BEHAVIOUR (GEORGIA’S EXAMPLE)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F19%3A63523794" target="_blank" >RIV/70883521:28120/19:63523794 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/dokbat.2019.108" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.7441/dokbat.2019.108</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/dokbat.2019.108" target="_blank" >10.7441/dokbat.2019.108</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE INFLUENCE OF INTERNET MARKETING ON CONSUMER BUYING BEHAVIOUR (GEORGIA’S EXAMPLE)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper shows that the increase of internet users is characterized in high rates in the world and in Georgia as well and it leads the changes in consumer buying behaviour. I have made a research to study how buying behaviour is connected to internet marketing. In the research, it is identified the main tendencies of getting involved in the internet space. It is studied how internet advertising can impacts the buying behaviour. What factors make consumers change their attitude and move from shops to online tools? Also, the research focuses on the connection between buying frequencies and consumer behaviour. In the paper, it is evaluated the level of internet marketing development in Georgia. There are some recommendations for companies on how to improve the internet marketing level and there are some advantages shown after following these recommendations. Finally, the results show the correlation between internet marketing and consumer behaviour.

  • Název v anglickém jazyce

    THE INFLUENCE OF INTERNET MARKETING ON CONSUMER BUYING BEHAVIOUR (GEORGIA’S EXAMPLE)

  • Popis výsledku anglicky

    The paper shows that the increase of internet users is characterized in high rates in the world and in Georgia as well and it leads the changes in consumer buying behaviour. I have made a research to study how buying behaviour is connected to internet marketing. In the research, it is identified the main tendencies of getting involved in the internet space. It is studied how internet advertising can impacts the buying behaviour. What factors make consumers change their attitude and move from shops to online tools? Also, the research focuses on the connection between buying frequencies and consumer behaviour. In the paper, it is evaluated the level of internet marketing development in Georgia. There are some recommendations for companies on how to improve the internet marketing level and there are some advantages shown after following these recommendations. Finally, the results show the correlation between internet marketing and consumer behaviour.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DOKBAT 2019 - 15th International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researchers

  • ISBN

    978-80-7454-893-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1100-1105

  • Název nakladatele

    Fakulta managementu a ekonomiky, UTB ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    6. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku