Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Multi-criteria analysis of the involvement of European Union member states in B2C e-commerce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F16%3A43928758" target="_blank" >RIV/49777513:23510/16:43928758 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Multi-criteria analysis of the involvement of European Union member states in B2C e-commerce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on an analysis of the involvement of EU member states in B2C electronic commerce. The aim of the paper is to determine and compare the positions of EU member states in the use of B2C e-commerce in the year 2015. The author uses the multi-criteria analysis Weighted Sum Approach (WSA) method and cluster analysis. Criteria for evaluating countries in terms of their participation in B2C e-commerce are determined on the basis of available statistical data from the Eurostat database. In terms of the use of B2C e-commerce, EU member states are a very heterogeneous group. The leading position is occupied by Great Britain, followed by Ireland. At the other end of the spectrum there are several Southern European countries. The results of the analysis confirm that there is still a great unutilized potential in B2C e-commerce in the European Union.

  • Název v anglickém jazyce

    Multi-criteria analysis of the involvement of European Union member states in B2C e-commerce

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on an analysis of the involvement of EU member states in B2C electronic commerce. The aim of the paper is to determine and compare the positions of EU member states in the use of B2C e-commerce in the year 2015. The author uses the multi-criteria analysis Weighted Sum Approach (WSA) method and cluster analysis. Criteria for evaluating countries in terms of their participation in B2C e-commerce are determined on the basis of available statistical data from the Eurostat database. In terms of the use of B2C e-commerce, EU member states are a very heterogeneous group. The leading position is occupied by Great Britain, followed by Ireland. At the other end of the spectrum there are several Southern European countries. The results of the analysis confirm that there is still a great unutilized potential in B2C e-commerce in the European Union.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 3rd International Conference on European Integration 2016

  • ISBN

    978-80-248-3911-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    536-545

  • Název nakladatele

    VŠB - Technical University of Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    19. 5. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku