Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Developing Composite Readiness and Intensity Indices for Measuring B2C E-commerce in the European Union

Identifikátory výsledku

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Developing Composite Readiness and Intensity Indices for Measuring B2C E-commerce in the European Union

  • Popis výsledku v původním jazyce

    There are strategic goals set for the various areas of e-commerce in the EU; however, there is no unified comprehensive methodology on how to evaluate e-commerce in individual economies as a whole. At this time, there is only one simple composite index for tracking countries' readiness for B2C e-commerce. There is no composite index available to evaluate B2C e-commerce intensity. In this article, we propose two composite indices to track and measure B2C e-commerce in the EU, both designed using the TOPSIS method. The benefit of the proposed composite indices is primarily the ability to assess B2C e-commerce in the various member states in the wider context of the EU. The values of B2C e-commerce indices indicate that there is still a large untapped potential for B2C e-commerce in all of the EU, not only in relatively less developed economies, but also in countries with high-performing economies.

  • Název v anglickém jazyce

    Developing Composite Readiness and Intensity Indices for Measuring B2C E-commerce in the European Union

  • Popis výsledku anglicky

    There are strategic goals set for the various areas of e-commerce in the EU; however, there is no unified comprehensive methodology on how to evaluate e-commerce in individual economies as a whole. At this time, there is only one simple composite index for tracking countries' readiness for B2C e-commerce. There is no composite index available to evaluate B2C e-commerce intensity. In this article, we propose two composite indices to track and measure B2C e-commerce in the EU, both designed using the TOPSIS method. The benefit of the proposed composite indices is primarily the ability to assess B2C e-commerce in the various member states in the wider context of the EU. The values of B2C e-commerce indices indicate that there is still a large untapped potential for B2C e-commerce in all of the EU, not only in relatively less developed economies, but also in countries with high-performing economies.

Klasifikace

  • Druh

    Jimp - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Transformations in Business & Economics

  • ISSN

    1648-4460

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    44-59

  • Kód UT WoS článku

    000463464800003

  • EID výsledku v databázi Scopus

Druh výsledku

Jimp - Článek v periodiku v databázi Web of Science

Jimp

OECD FORD

Business and management

Rok uplatnění

2019