Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza využití QR kódů v maloobchodě v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F16%3A43929124" target="_blank" >RIV/49777513:23510/16:43929124 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza využití QR kódů v maloobchodě v České republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    QR kódy patří mezi moderní technologie, které jsou v odvětví retailu stále častěji využívané. QR kódy patří mezi technologie díky nimž jsou různé nástroje marketingové komunikace stále inovativnější. Pro účely tohoto příspěvku je na QR kódy nahlíženo jako na inovaci nástrojů komunikačního mixu konkrétně na podporu prodeje. Cílem tohoto příspěvku je analyzovat současný stav využití QR kódů ze strany výrobců zboží či retailerů v marketingové komunikaci a dále analyzovat postoje českých spotřebitelů k vyhledávání a skenování QR kódů. Příspěvek prezentuje výsledky tří výzkumů, z nich dva byly zaměřeny na nabídkovou stranu a jeden na poptávkovou stranu trhu. Mystery shopping byl zvolen pro sběr dat v rámci nabídkové strany trhu, zatímco pro získání dat z poptávkové strany trhu bylo použito dotazníkové šetření. V rámci výzkumu uskutečněného v roce 2013 bylo navštíveno 1010 prodejen, v návazném výzkumu konaném v roce 2015 bylo navštíveno 527 prodejen. Celkem 612 respondentů se zúčastnilo výzkumu zaměřeného na poptávkouvou stranu. Výsledky výzkumů zaměřeného na nabídkovou stranu ukazují, že využití QR kódů v marketingové komunikaci retailerů i výrobců zboží v čase roste. Jejich využití se stává efektivnějším a pro zákazníky užitečnějším. Výzkum poptávkové části trhu ukázal, že čeští spotřebitelé QR kódy nevyhledávají a neskenují. Na závěr článku jsou prezentované návrhy na zlepšení týkající se využití QR kódů v rámci podpory prodeje.

  • Název v anglickém jazyce

    ANALYSIS OF QR CODES USAGE IN RETAIL INDUSTRY IN CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku anglicky

    QR codes are frequently used technology in various industries worldwide including retailing. Lately QR codes have become one of the key innovation in various tools of marketing communication of large amount of companies. For the purpose of this paper QR codes are viewed through the scope of retail companies' marketing communication tools especially sales promotion. The aim of the paper given is to analyse QR codes usage in retail industry in the Czech Republic as well as to find out what attitude Czech consumers have towards active use of QR codes. Paper presents results of three researches out of which two are focused on supply side of a market and one on demand side of the market. Mystery shopping was used in order to obtain data from supply side of the market meanwhile the questionnaire survey was held to get data from demand side. During the research held in 2013, 1010 store units were visited to collect data and in continuous research in 2015 527 store units were included in the research focused on supply side of the market. In total 612 Czech customers participated in the research focused on demand side of the market. Results of researches focused on supply side of the market suggest that the usage of QR codes in marketing communication of retailers as well as producers of goods is increasing. The usage is becoming more effective and informative for customers and more often QR codes contain a value added for customer. On the other hand, Czech customers do not pay much attention to the QR code scanning. There are also suggestions for sales promotion of retailers included at the end of the paper.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Trendy v podnikání

  • ISSN

    1805-0603

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    79-85

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus