Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Usage of QR Codes in Retailing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F15%3A43926933" target="_blank" >RIV/49777513:23510/15:43926933 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Usage of QR Codes in Retailing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on analysing the usage of QR codes in retailing. Consumers may meet them indoors and outdoors in various formats in the Czech Republic. But the question arises of whether the potential of this technology has been used sufficiently andeffectively. Research carried out at the Faculty of Economics (University of West Bohemia) revealed that only a fraction of Czech customers utilise QR codes for their purchases. This paper summarizes appropriate measures to increase the rate of QR code usage by retail customers from the experience of other countries.

  • Název v anglickém jazyce

    Usage of QR Codes in Retailing

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on analysing the usage of QR codes in retailing. Consumers may meet them indoors and outdoors in various formats in the Czech Republic. But the question arises of whether the potential of this technology has been used sufficiently andeffectively. Research carried out at the Faculty of Economics (University of West Bohemia) revealed that only a fraction of Czech customers utilise QR codes for their purchases. This paper summarizes appropriate measures to increase the rate of QR code usage by retail customers from the experience of other countries.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Opportunities and Threats to Current Business Management in Cross-border Comparison 2015

  • ISBN

    978-3-86367-038-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    61-67

  • Název nakladatele

    Verlag der GUC

  • Místo vydání

    Chemnitz

  • Místo konání akce

    Plzeň

  • Datum konání akce

    21. 5. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku