Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Development of Corporate Performance Management in the Context of Customer Satisfaction Measurement

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F16%3A43929282" target="_blank" >RIV/49777513:23510/16:43929282 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.09.042" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.09.042</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.09.042" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2016.09.042</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Development of Corporate Performance Management in the Context of Customer Satisfaction Measurement

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents the research results in the area of Net Promoter Score (NPS) integration into the corporate performance measurement and management in the paradigm of the 21st century. Critical analysis and customer satisfaction and loyalty measurement was performed in the modern methods context of enterprise performance measurement and management. The results of the performed empiric research proved and demonstrated the expediency of NPS use for customers' satisfaction measurement in the automotive industry area in the Czech Republic, including the confirmation of suitability and significance of NPS integration into the financial performance measurement system based on the economic value added method.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of Corporate Performance Management in the Context of Customer Satisfaction Measurement

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the research results in the area of Net Promoter Score (NPS) integration into the corporate performance measurement and management in the paradigm of the 21st century. Critical analysis and customer satisfaction and loyalty measurement was performed in the modern methods context of enterprise performance measurement and management. The results of the performed empiric research proved and demonstrated the expediency of NPS use for customers' satisfaction measurement in the automotive industry area in the Czech Republic, including the confirmation of suitability and significance of NPS integration into the financial performance measurement system based on the economic value added method.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    335-342

  • Název nakladatele

    Elsevier Ltd

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Dubai, UAE

  • Datum konání akce

    2. 5. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000387480300041