Efektivnost indikátoru MACD na akciích společnosti ČEZ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F16%3A43930565" target="_blank" >RIV/49777513:23510/16:43930565 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Efektivnost indikátoru MACD na akciích společnosti ČEZ
Popis výsledku v původním jazyce
Tato studie se zabývá efektivností indikátoru MACD. Hlavním cílem studie bylo zjistit, zda je tento indikátor možné použít pro tvorbu obchodní strategie na akciovém trhu. Výzkum byl prováděn na závěrečných tržních cenách akcií společnosti ČEZ, v letech 2006 až 2016. Indikátor byl počítán ve třech různých variantách. První metoda byla založena na protnutí MACD a signální linie, druhá metoda byla podobná té první, ale zohledňovala pozici protnutí vůči oscilační linii. Poslední metoda byla založena na protnutí MACD a oscilační linie. Všechny tyto metody byly počítány pro tři různé délky (krátkodobé, střednědobé a dlouhodobé). Žádná z těchto metod neporazila pasivní strategii "Kup a drž" při krátkodobých délkách. Při střednědobých a dlouhodobých délkách dosáhla metoda MACD ve čtyřech ze šesti případů lepších výsledků než strategie "Kup a drž". Zvláště třetí metoda přinesla velmi slibné výsledky. Tato studie může být použita jako základ pro další výzkumnou práci.
Název v anglickém jazyce
EFFICIENCY OF THE MACD INDICATOR APPLIED ON THE CEZ STOCK
Popis výsledku anglicky
This paper deals with efficiency of the MACD indicator. The aim of the study is to find whether this indicator would be usable for creating a business strategy for active trading at a stock exchange. The research was carried out on the basis of day closing share prices of the company CEZ, traded on the Prague stock exchange, during the ten-year period from 2006 to 2016. The MACD indicator was calculated in three slightly modified methods. All these methods were calculated in three time periods (short-term, medium-term and long-term). None of the MACD methods beat passive strategy "buy-and-hold" in short-term period. However, for the medium-term and long-term periods, in four of six cases the MACD methods were better then buy-and-hold strategy. This study could be used as a building block stone for further research.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Trendy v podnikání
ISSN
1805-0603
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
Special Issue
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
25-33
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—