Customer-oriented communication in retail and Net Promoter Score
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F17%3A43930373" target="_blank" >RIV/49777513:23510/17:43930373 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.jretconser.2016.12.009" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.jretconser.2016.12.009</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.jretconser.2016.12.009" target="_blank" >10.1016/j.jretconser.2016.12.009</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Customer-oriented communication in retail and Net Promoter Score
Popis výsledku v původním jazyce
The purpose of the survey presented is to examine the level of customer-oriented communication in retail in the Czech Republic. To measure customer-oriented communication and overall customer satisfaction with the shopping process, the mystery shopping technique is used. Customer loyalty is measured and assigned a Net Promoter Score. The results reveal the level of customer-oriented communication in retail in selected industries in the Czech Republic. The findings confirm the positive correlation between asking questions about customer needs and offering product benefits to customers, employees listening and answering, employees’ knowledge of products and responsiveness to customers, and the overall expression of customer satisfaction.
Název v anglickém jazyce
Customer-oriented communication in retail and Net Promoter Score
Popis výsledku anglicky
The purpose of the survey presented is to examine the level of customer-oriented communication in retail in the Czech Republic. To measure customer-oriented communication and overall customer satisfaction with the shopping process, the mystery shopping technique is used. Customer loyalty is measured and assigned a Net Promoter Score. The results reveal the level of customer-oriented communication in retail in selected industries in the Czech Republic. The findings confirm the positive correlation between asking questions about customer needs and offering product benefits to customers, employees listening and answering, employees’ knowledge of products and responsiveness to customers, and the overall expression of customer satisfaction.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Retailing and Consumer Services
ISSN
0969-6989
e-ISSN
—
Svazek periodika
35
Číslo periodika v rámci svazku
March 2017
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
142-149
Kód UT WoS článku
000401361800017
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85008395079