Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Customer-oriented communication in retail and Net Promoter Score

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F17%3A43930373" target="_blank" >RIV/49777513:23510/17:43930373 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.jretconser.2016.12.009" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.jretconser.2016.12.009</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.jretconser.2016.12.009" target="_blank" >10.1016/j.jretconser.2016.12.009</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Customer-oriented communication in retail and Net Promoter Score

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of the survey presented is to examine the level of customer-oriented communication in retail in the Czech Republic. To measure customer-oriented communication and overall customer satisfaction with the shopping process, the mystery shopping technique is used. Customer loyalty is measured and assigned a Net Promoter Score. The results reveal the level of customer-oriented communication in retail in selected industries in the Czech Republic. The findings confirm the positive correlation between asking questions about customer needs and offering product benefits to customers, employees listening and answering, employees’ knowledge of products and responsiveness to customers, and the overall expression of customer satisfaction.

  • Název v anglickém jazyce

    Customer-oriented communication in retail and Net Promoter Score

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of the survey presented is to examine the level of customer-oriented communication in retail in the Czech Republic. To measure customer-oriented communication and overall customer satisfaction with the shopping process, the mystery shopping technique is used. Customer loyalty is measured and assigned a Net Promoter Score. The results reveal the level of customer-oriented communication in retail in selected industries in the Czech Republic. The findings confirm the positive correlation between asking questions about customer needs and offering product benefits to customers, employees listening and answering, employees’ knowledge of products and responsiveness to customers, and the overall expression of customer satisfaction.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Retailing and Consumer Services

  • ISSN

    0969-6989

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    35

  • Číslo periodika v rámci svazku

    March 2017

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    142-149

  • Kód UT WoS článku

    000401361800017

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85008395079