Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Marketing in Higher Education in the Czech republic with a Focus on the Utilization of Websites and Social Media

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F17%3A43932940" target="_blank" >RIV/49777513:23510/17:43932940 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Marketing in Higher Education in the Czech republic with a Focus on the Utilization of Websites and Social Media

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This research study focuses on a comparison of selected universities in terms of their communication with the public through the Internet. The research subjects include 23 Czech higher education institutions offering economics-related majors. The comparison was carried out from the point of view of the use of websites and social media outlets (YouTube and Facebook) for the purpose of marketing communication. The objective of the research is to define, using the Spearman correlation coefficient, the rank-order of individual subjects in the two areas and to determine whether there is a correlation between the level of website utilization and that of social media utilization by the subjects of the research. The theoretical part of this research study deals with the development of tertiary education in the Czech Republic and emphasizes the reasons why marketing is so important for Czech colleges and universities. Furthermore, it contains a detailed description of marketing communication and its possible implementation through the Internet, i.e., the most commonly used hypermedium among the young generation.

  • Název v anglickém jazyce

    Marketing in Higher Education in the Czech republic with a Focus on the Utilization of Websites and Social Media

  • Popis výsledku anglicky

    This research study focuses on a comparison of selected universities in terms of their communication with the public through the Internet. The research subjects include 23 Czech higher education institutions offering economics-related majors. The comparison was carried out from the point of view of the use of websites and social media outlets (YouTube and Facebook) for the purpose of marketing communication. The objective of the research is to define, using the Spearman correlation coefficient, the rank-order of individual subjects in the two areas and to determine whether there is a correlation between the level of website utilization and that of social media utilization by the subjects of the research. The theoretical part of this research study deals with the development of tertiary education in the Czech Republic and emphasizes the reasons why marketing is so important for Czech colleges and universities. Furthermore, it contains a detailed description of marketing communication and its possible implementation through the Internet, i.e., the most commonly used hypermedium among the young generation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vision 2020: Sustainable Economic Development, Innovation Management, and Global Growth

  • ISBN

    978-0-9860419-9-0

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    598-612

  • Název nakladatele

    International Business Information Management Association

  • Místo vydání

    Norristown

  • Místo konání akce

    Madrid, Spain

  • Datum konání akce

    8. 11. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku