Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Marketing Communication of University in Relation to Social Networks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27360%2F12%3A86079525" target="_blank" >RIV/61989100:27360/12:86079525 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27510/12:86079525

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Marketing Communication of University in Relation to Social Networks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Marketing applied when promoting schools is very specific and it is based on one particular product: the education process. The clients of the universities are not only students but also other relevant groups. The marketing communication then becomes animportant tool in the process of influencing the target groups of the university. Today the choice of the university from among the high school students is mostly done via online media (internet, social media). The right presentation of the university onits website as well as active communication by using the social media are therefore the most effective tools when promoting the university. To establish the efficient marketing communication the university must not only seek and attract the potential customers, but also keep and motivate them to develop the synergic effects of viral marketing. The research team of the experimental project "Possibilities and limits using traditional methods of segmenting the users of social networks" had

  • Název v anglickém jazyce

    Marketing Communication of University in Relation to Social Networks

  • Popis výsledku anglicky

    Marketing applied when promoting schools is very specific and it is based on one particular product: the education process. The clients of the universities are not only students but also other relevant groups. The marketing communication then becomes animportant tool in the process of influencing the target groups of the university. Today the choice of the university from among the high school students is mostly done via online media (internet, social media). The right presentation of the university onits website as well as active communication by using the social media are therefore the most effective tools when promoting the university. To establish the efficient marketing communication the university must not only seek and attract the potential customers, but also keep and motivate them to develop the synergic effects of viral marketing. The research team of the experimental project "Possibilities and limits using traditional methods of segmenting the users of social networks" had

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ECON

  • ISSN

    1803-3865

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    18-26

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus