The Cooperation of Teachers and Students on Facebook
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27360%2F12%3A86084372" target="_blank" >RIV/61989100:27360/12:86084372 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989100:27510/12:86084372
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Cooperation of Teachers and Students on Facebook
Popis výsledku v původním jazyce
The importance of social media is increasing with time. Besides the users themselves the strengths of social media (in particular the marketing ones) are also used by other important parties such as companies promoting their products, or non-profit organizations. That is why social media and above all its main leader Facebook are increasingly used at schools and universities. This paper points out the practical use of Facebook for universities, where the multiplication effects of this social network were activated by cooperation between teachers and students, when solving scientific and innovative projects or in the actual learning process. As the same time, the possibilities of effective use of quantitative (statistical) methods within the economy were documented, particularly in the marketing research. Such efficient cooperation brings new opportunities and enriches both disciplines.
Název v anglickém jazyce
The Cooperation of Teachers and Students on Facebook
Popis výsledku anglicky
The importance of social media is increasing with time. Besides the users themselves the strengths of social media (in particular the marketing ones) are also used by other important parties such as companies promoting their products, or non-profit organizations. That is why social media and above all its main leader Facebook are increasingly used at schools and universities. This paper points out the practical use of Facebook for universities, where the multiplication effects of this social network were activated by cooperation between teachers and students, when solving scientific and innovative projects or in the actual learning process. As the same time, the possibilities of effective use of quantitative (statistical) methods within the economy were documented, particularly in the marketing research. Such efficient cooperation brings new opportunities and enriches both disciplines.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IDIMT-2012 : ICT Support for Complex Systems : 20th Interdisciplinary Information Management Talks : Sept. 12-14, 2012, Jindřichův Hradec, Czech Republic
ISBN
978-3-99033-022-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
277-285
Název nakladatele
Trauner
Místo vydání
Linz
Místo konání akce
Jindřichův Hradec
Datum konání akce
12. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—