Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Who are more responding to marketing on social media? A motivation-based segmentation of Facebook users in Vietnam

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F18%3A63521169" target="_blank" >RIV/70883521:28120/18:63521169 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Who are more responding to marketing on social media? A motivation-based segmentation of Facebook users in Vietnam

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study (1) explores users’ motivations to use social media in Vietnam market, (2) identifies different user segments based on these motivations, and (3) examines relationships between the user segments and their responses to marketing activities on social media. Facebook is selected as the social media platform of choice due to its popularity. We conduct a survey on a sample of 429 young Facebook users in Vietnam. Findings show that the motives for Facebook use can be identified as helping, social connection, social creation, entertainment, working, information seeking, learning, and status seeking. Using cluster analysis, we identify five Vietnamese Facebook user segments, namely Maximizers, Socializers, Middle of the road, Information seekers, and Laggards. Moreover, userswith different motivations for Facebook use have varying levels of responses to Facebook marketing. These findings provide firms with important implications for designing and implementing their marketing strategies on social media environments.

  • Název v anglickém jazyce

    Who are more responding to marketing on social media? A motivation-based segmentation of Facebook users in Vietnam

  • Popis výsledku anglicky

    This study (1) explores users’ motivations to use social media in Vietnam market, (2) identifies different user segments based on these motivations, and (3) examines relationships between the user segments and their responses to marketing activities on social media. Facebook is selected as the social media platform of choice due to its popularity. We conduct a survey on a sample of 429 young Facebook users in Vietnam. Findings show that the motives for Facebook use can be identified as helping, social connection, social creation, entertainment, working, information seeking, learning, and status seeking. Using cluster analysis, we identify five Vietnamese Facebook user segments, namely Maximizers, Socializers, Middle of the road, Information seekers, and Laggards. Moreover, userswith different motivations for Facebook use have varying levels of responses to Facebook marketing. These findings provide firms with important implications for designing and implementing their marketing strategies on social media environments.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The Second International Conference on Marketing in the Connected Age

  • ISBN

    978-604-84-3471-7

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    41-51

  • Název nakladatele

    Da Nang Publishing House

  • Místo vydání

    Danang

  • Místo konání akce

    Danang City

  • Datum konání akce

    6. 10. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku