Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How do the National Tourism Organizations use the social media?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F18%3A50014497" target="_blank" >RIV/62690094:18450/18:50014497 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dx.doi.org/10.15240/tul/001/2018-4-015" target="_blank" >https://dx.doi.org/10.15240/tul/001/2018-4-015</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15240/tul/001/2018-4-015" target="_blank" >10.15240/tul/001/2018-4-015</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How do the National Tourism Organizations use the social media?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The research was motivated by the growing importance of social media in the marketing of the National Tourism Organizations (NTOs). The NTOs of the top ten most successful countries according to the number of international tourists in 2016 were selected as a research sample for analysis of the way, intensity and effectivity of the social media use in the destination marketing. The social media selected for above-mentioned analyses were Facebook, YouTube, Twitter, Flickr, Instagram, Pinterest, Google+ and Snapchat. The data collected for the analysis were publicly available data found on the NTO websites and in their social media accounts. The quantitative features of these NTO accounts (number of fans, number of their contributions, number of subscribers&apos; responses), their management (especially the response to user contributions and inclusion of users of generated content) and the concept and focus of contributions generated by the NTO were evaluated and mutually compared. The selected NTOs use predominantly Facebook, YouTube, Twitter, and Instagram accounts, but only a few of them perform high quality management of these accounts. British, Italian and Mexican NTOs use the social media most, while Thailand and Turkey NTOs use them least.

  • Název v anglickém jazyce

    How do the National Tourism Organizations use the social media?

  • Popis výsledku anglicky

    The research was motivated by the growing importance of social media in the marketing of the National Tourism Organizations (NTOs). The NTOs of the top ten most successful countries according to the number of international tourists in 2016 were selected as a research sample for analysis of the way, intensity and effectivity of the social media use in the destination marketing. The social media selected for above-mentioned analyses were Facebook, YouTube, Twitter, Flickr, Instagram, Pinterest, Google+ and Snapchat. The data collected for the analysis were publicly available data found on the NTO websites and in their social media accounts. The quantitative features of these NTO accounts (number of fans, number of their contributions, number of subscribers&apos; responses), their management (especially the response to user contributions and inclusion of users of generated content) and the concept and focus of contributions generated by the NTO were evaluated and mutually compared. The selected NTOs use predominantly Facebook, YouTube, Twitter, and Instagram accounts, but only a few of them perform high quality management of these accounts. British, Italian and Mexican NTOs use the social media most, while Thailand and Turkey NTOs use them least.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    E+M. Ekonomie a management

  • ISSN

    1212-3609

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    226-240

  • Kód UT WoS článku

    000453579100015

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85058239420