Building reputation and social media – how effectively do attractive European tourist destinations communicate on them?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F22%3A00002479" target="_blank" >RIV/75081431:_____/22:00002479 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://jssidoi.org/jesi/article/1007" target="_blank" >https://jssidoi.org/jesi/article/1007</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Building reputation and social media – how effectively do attractive European tourist destinations communicate on them?
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on evaluation the use of social media Instagram, YouTube and Twitter by 13 attractive European tourist city destinations for online marketing communication concerning building their reputation in the tourism sector. The following data were collected for all individual social media accounts using the online tool Social Blade: number of uploaded posts/media; number of comments, number of likes/views; number of follower/subscribers. According to the results of the analysis of available data, the quantity of the published content does not automatically mean the high degree of interactions of specific social media users. To determine the effectiveness of published posts (images, videos, textual posts) for individual analysed destinations, the index of Social Media Effectiveness (SME) was created and applied.
Název v anglickém jazyce
Building reputation and social media – how effectively do attractive European tourist destinations communicate on them?
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on evaluation the use of social media Instagram, YouTube and Twitter by 13 attractive European tourist city destinations for online marketing communication concerning building their reputation in the tourism sector. The following data were collected for all individual social media accounts using the online tool Social Blade: number of uploaded posts/media; number of comments, number of likes/views; number of follower/subscribers. According to the results of the analysis of available data, the quantity of the published content does not automatically mean the high degree of interactions of specific social media users. To determine the effectiveness of published posts (images, videos, textual posts) for individual analysed destinations, the index of Social Media Effectiveness (SME) was created and applied.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50200 - Economics and Business
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Entrepreneurship and Sustainability Issues
ISSN
2345-0282
e-ISSN
—
Svazek periodika
10/2022
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
467-482
Kód UT WoS článku
000893658500016
EID výsledku v databázi Scopus
—