Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Building reputation and social media – how effectively do attractive European tourist destinations communicate on them?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F22%3A00002479" target="_blank" >RIV/75081431:_____/22:00002479 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://jssidoi.org/jesi/article/1007" target="_blank" >https://jssidoi.org/jesi/article/1007</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Building reputation and social media – how effectively do attractive European tourist destinations communicate on them?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on evaluation the use of social media Instagram, YouTube and Twitter by 13 attractive European tourist city destinations for online marketing communication concerning building their reputation in the tourism sector. The following data were collected for all individual social media accounts using the online tool Social Blade: number of uploaded posts/media; number of comments, number of likes/views; number of follower/subscribers. According to the results of the analysis of available data, the quantity of the published content does not automatically mean the high degree of interactions of specific social media users. To determine the effectiveness of published posts (images, videos, textual posts) for individual analysed destinations, the index of Social Media Effectiveness (SME) was created and applied.

  • Název v anglickém jazyce

    Building reputation and social media – how effectively do attractive European tourist destinations communicate on them?

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on evaluation the use of social media Instagram, YouTube and Twitter by 13 attractive European tourist city destinations for online marketing communication concerning building their reputation in the tourism sector. The following data were collected for all individual social media accounts using the online tool Social Blade: number of uploaded posts/media; number of comments, number of likes/views; number of follower/subscribers. According to the results of the analysis of available data, the quantity of the published content does not automatically mean the high degree of interactions of specific social media users. To determine the effectiveness of published posts (images, videos, textual posts) for individual analysed destinations, the index of Social Media Effectiveness (SME) was created and applied.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Entrepreneurship and Sustainability Issues

  • ISSN

    2345-0282

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10/2022

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    467-482

  • Kód UT WoS článku

    000893658500016

  • EID výsledku v databázi Scopus