Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Facebook or Instagram? Social Media in Tourism Destination Marketing Communication

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F24%3A43974299" target="_blank" >RIV/49777513:23510/24:43974299 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://drive.google.com/file/d/10ufGZtWvb5rX9EMVbkMBC4wVKNq80q8_/view" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/10ufGZtWvb5rX9EMVbkMBC4wVKNq80q8_/view</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Facebook or Instagram? Social Media in Tourism Destination Marketing Communication

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Technologies are considered as one of the greatest global trends, dynamically influencing tourism industry. Social media marketing and platforms such as Facebook and Instagram play an important role in destination marketing communication to attract potential visitors. The aim of this study is to investigate the difference between the Facebook and Instagram and their role in the destination marketing communication on the case of the tourism areas of Central Bohemia, Czechia. The correlation analysis and chi-square tests were used for testing the hypotheses separately for Facebook and Instagram. The results show no significant relationships between the length of posts and engagement rate on both social media, while the relationship between the number of followers and the number of reactions was statistically significant in both cases. Moreover, while the format of posts plays the significant role in case of Instagram, this relationship was found insignificant for Facebook. This study shows some new facts in comparison with previous studies and have practical implications for destination managers.

  • Název v anglickém jazyce

    Facebook or Instagram? Social Media in Tourism Destination Marketing Communication

  • Popis výsledku anglicky

    Technologies are considered as one of the greatest global trends, dynamically influencing tourism industry. Social media marketing and platforms such as Facebook and Instagram play an important role in destination marketing communication to attract potential visitors. The aim of this study is to investigate the difference between the Facebook and Instagram and their role in the destination marketing communication on the case of the tourism areas of Central Bohemia, Czechia. The correlation analysis and chi-square tests were used for testing the hypotheses separately for Facebook and Instagram. The results show no significant relationships between the length of posts and engagement rate on both social media, while the relationship between the number of followers and the number of reactions was statistically significant in both cases. Moreover, while the format of posts plays the significant role in case of Instagram, this relationship was found insignificant for Facebook. This study shows some new facts in comparison with previous studies and have practical implications for destination managers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference Proceedings – Business Trends 2024

  • ISBN

    978-80-261-1270-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    236-243

  • Název nakladatele

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    Plzeň

  • Datum konání akce

    21. 11. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku