Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Facebook for Public Relations in the higher education field: a study from four countries Czechia, Slovakia, Poland and Hungary

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F21%3A43962990" target="_blank" >RIV/49777513:23510/21:43962990 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/08841241.2020.1781737" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/08841241.2020.1781737</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/08841241.2020.1781737" target="_blank" >10.1080/08841241.2020.1781737</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Facebook for Public Relations in the higher education field: a study from four countries Czechia, Slovakia, Poland and Hungary

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In recent years, social media has provided higher education institutions with new means of communication with their target groups. In this study, research was conducted on top public universities from four countries in Central Europe, with a focus on their Public Relations activities on Facebook. The purpose of this research is to explore the use of Facebook by selected universities and to provide a set of practical benchmarks on successful communication with the public. The quantitative data analysis was conducted using the data mining tool Netvizz. Data from 2017 and 2018 obtained from 31 Facebook profiles of selected universities were used. The findings provide evidence on the use of Facebook by universities for Public Relations. Furthermore, they reveal that different post features generate different customer behaviour. The study contributes to a better understanding of marketing-related activities on social media in higher education field.

  • Název v anglickém jazyce

    Facebook for Public Relations in the higher education field: a study from four countries Czechia, Slovakia, Poland and Hungary

  • Popis výsledku anglicky

    In recent years, social media has provided higher education institutions with new means of communication with their target groups. In this study, research was conducted on top public universities from four countries in Central Europe, with a focus on their Public Relations activities on Facebook. The purpose of this research is to explore the use of Facebook by selected universities and to provide a set of practical benchmarks on successful communication with the public. The quantitative data analysis was conducted using the data mining tool Netvizz. Data from 2017 and 2018 obtained from 31 Facebook profiles of selected universities were used. The findings provide evidence on the use of Facebook by universities for Public Relations. Furthermore, they reveal that different post features generate different customer behaviour. The study contributes to a better understanding of marketing-related activities on social media in higher education field.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of marketing for higher education

  • ISSN

    0884-1241

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    31

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    240-260

  • Kód UT WoS článku

    000552091300001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85087448760