Systematický přehled smíšeného výzkumu publikovaného ve výzkumných studiích v časopise Pedagogická orientace v období 2006-2016
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F18%3A43951411" target="_blank" >RIV/49777513:23510/18:43951411 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.5817/PedOr2018-1-135" target="_blank" >https://doi.org/10.5817/PedOr2018-1-135</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2018-1-135" target="_blank" >10.5817/PedOr2018-1-135</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Systematický přehled smíšeného výzkumu publikovaného ve výzkumných studiích v časopise Pedagogická orientace v období 2006-2016
Popis výsledku v původním jazyce
Předložený výzkum systematicky analyzuje studie publikované v časopise Pedagogická orientace v letech 2006 - 2016. Příspěvek je zaměřen na detailní zmapování aplikací smíšeného výzkumu publikovaného v tomto časopise za uvedené období. Smíšený výzkum může považovat za stále relativně nový v oblasti sociálních věd. V metodologii smíšeného výzkumu byla vyvinuta řadu procedur, jež jsou doporučené pro výzkumníky, kteří plánují aplikaci smíšeného výzkumu ve svém návrhu výzkumu. Příspěvek přináší systematický transparentní přehled v časopise publikovaných výzkumných studií. Příspěvek začíná uvedením účelu studie a stanovením výzkumných otázek, poskytuje stručný přehled o meta-analýze a o designech smíšeného výzkumu. Potom prezentuje výstupy šetření a diskutuje nalezené příkladné aplikace smíšeného výzkumu. V závěru je konstatováno, že metodologický profil publikovaných studií v časopise Pedagogická orientace za poslední tři roky doznal významných pozitivních změn. Je také možné uvést, že teoretický i praktický přínos smíšeného výzkumu v oblasti pedagogiky se zvyšuje i díky studiím publikovaným v časopise Peagogická orientace.
Název v anglickém jazyce
Systematic review of mixed methods research designs published in the journal Pedagogická orientace between 2006–2016
Popis výsledku anglicky
This paper reports on research studies published in the journal Pedagogická orientace in the period 2006–2016 by employing systematic content analysis. The present paper aims to provide a detailed map of the application of mixed methods research in education that was published in this journal. Mixed method research is relatively new in the social and human sciences. The methodology of mixed methods research has developed a set of procedures that can be used in planning mixed methods research studies. This paper uses a systematic literature review to help review the literature in a transparent and unbiased way. It begins with brief information about the purpose of the research study and states research questions, provides an overview of meta-analysis and mixed methods research designs, presents research findings, and then discusses the important results. We can state that the methodological profile of the journal Pedagogická orientace in the last three years is better than it was ten years ago, and that the trend has been towards improvement. The paper concludes with a discussion of the growth of interest in mixed methods research which is expressed in journal papers. It is possible to conclude that theoretical and practical contributions of mixed methods research in education have been increasing and improving, especially thanks to papers published in Pedagogická orientace.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
28
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
27
Strana od-do
135-161
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—