Attracting Millennials with Social Media and Recruitment Websites
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F18%3A43954381" target="_blank" >RIV/49777513:23510/18:43954381 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://webcentrum.muni.cz/media/3126660/iscobemm-2018-206.pdf" target="_blank" >https://webcentrum.muni.cz/media/3126660/iscobemm-2018-206.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Attracting Millennials with Social Media and Recruitment Websites
Popis výsledku v původním jazyce
In recent years, there is increasing evidence that employers need to place greater emphasis on communication with talented young people. Jobseekers usually have only basic information and vague knowledge and experience about a job and organizational characteristics in the early stage of the recruitment process. Nowadays, prospective applicants search for information about future employers by using their recruitment websites and social media. The study identifies whether Czech university business students use social media and recruitment websites to choose their potential employers. The study also investigates whether using social media and recruitment websites for employer research is gender dependent. The paper concludes with theoretical and practical implications, followed by directions for future research and its limitations.
Název v anglickém jazyce
Attracting Millennials with Social Media and Recruitment Websites
Popis výsledku anglicky
In recent years, there is increasing evidence that employers need to place greater emphasis on communication with talented young people. Jobseekers usually have only basic information and vague knowledge and experience about a job and organizational characteristics in the early stage of the recruitment process. Nowadays, prospective applicants search for information about future employers by using their recruitment websites and social media. The study identifies whether Czech university business students use social media and recruitment websites to choose their potential employers. The study also investigates whether using social media and recruitment websites for employer research is gender dependent. The paper concludes with theoretical and practical implications, followed by directions for future research and its limitations.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the International Scientific Conference of Business Economics, Management and Marketing 2018
ISBN
978-80-210-9164-1
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
153-161
Název nakladatele
Masaryk University
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Prušánky-Nechory
Datum konání akce
6. 9. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—