The usefulness of social media for travel agencies in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F18%3A43954820" target="_blank" >RIV/49777513:23510/18:43954820 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://webcentrum.muni.cz/media/3126660/iscobemm-2018-206.pdf" target="_blank" >https://webcentrum.muni.cz/media/3126660/iscobemm-2018-206.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The usefulness of social media for travel agencies in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
There is a number of local travel agencies on the Czech market offering relatively similar product. For that reason, it is very important to offer top customer services. This can be achieved, for example, by social media. The aim of this study is to evaluate the usefulness of social media for the companies operating in the field of tourism. Our sample cover the best travel agencies in the Czech market. Our study shows that ROA or revenues are not suitable for evaluating the usefulness of social media for travel agencies. On the other hand, we discover strong positive relationship between travel agencies assets or turnover and the use of social media. Base on our research, we can recommend travel agencies to use social media particularly for empower branding and maintain a long-term relationship with customers.
Název v anglickém jazyce
The usefulness of social media for travel agencies in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
There is a number of local travel agencies on the Czech market offering relatively similar product. For that reason, it is very important to offer top customer services. This can be achieved, for example, by social media. The aim of this study is to evaluate the usefulness of social media for the companies operating in the field of tourism. Our sample cover the best travel agencies in the Czech market. Our study shows that ROA or revenues are not suitable for evaluating the usefulness of social media for travel agencies. On the other hand, we discover strong positive relationship between travel agencies assets or turnover and the use of social media. Base on our research, we can recommend travel agencies to use social media particularly for empower branding and maintain a long-term relationship with customers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the International Scientific Conference of Business Economics, Management and Marketing 2018
ISBN
978-80-210-9164-1
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
196-201
Název nakladatele
Masaryk University
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Prušánky-Nechory
Datum konání akce
6. 9. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—