Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The usefulness of social media for travel agencies in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F18%3A43954820" target="_blank" >RIV/49777513:23510/18:43954820 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://webcentrum.muni.cz/media/3126660/iscobemm-2018-206.pdf" target="_blank" >https://webcentrum.muni.cz/media/3126660/iscobemm-2018-206.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The usefulness of social media for travel agencies in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    There is a number of local travel agencies on the Czech market offering relatively similar product. For that reason, it is very important to offer top customer services. This can be achieved, for example, by social media. The aim of this study is to evaluate the usefulness of social media for the companies operating in the field of tourism. Our sample cover the best travel agencies in the Czech market. Our study shows that ROA or revenues are not suitable for evaluating the usefulness of social media for travel agencies. On the other hand, we discover strong positive relationship between travel agencies assets or turnover and the use of social media. Base on our research, we can recommend travel agencies to use social media particularly for empower branding and maintain a long-term relationship with customers.

  • Název v anglickém jazyce

    The usefulness of social media for travel agencies in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    There is a number of local travel agencies on the Czech market offering relatively similar product. For that reason, it is very important to offer top customer services. This can be achieved, for example, by social media. The aim of this study is to evaluate the usefulness of social media for the companies operating in the field of tourism. Our sample cover the best travel agencies in the Czech market. Our study shows that ROA or revenues are not suitable for evaluating the usefulness of social media for travel agencies. On the other hand, we discover strong positive relationship between travel agencies assets or turnover and the use of social media. Base on our research, we can recommend travel agencies to use social media particularly for empower branding and maintain a long-term relationship with customers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the International Scientific Conference of Business Economics, Management and Marketing 2018

  • ISBN

    978-80-210-9164-1

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    196-201

  • Název nakladatele

    Masaryk University

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Prušánky-Nechory

  • Datum konání akce

    6. 9. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku