Mystery shopping cestovních kanceláří a cestovních agentur na území České republiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F16%3AN0000064" target="_blank" >RIV/71226401:_____/16:N0000064 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://kcr.vspj.cz/historie-konferenci-kcr/konference-aktualni-problemy-cestovniho-ruchu-2016" target="_blank" >https://kcr.vspj.cz/historie-konferenci-kcr/konference-aktualni-problemy-cestovniho-ruchu-2016</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mystery shopping cestovních kanceláří a cestovních agentur na území České republiky
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je zhodnotit míru atraktivity cestovních kanceláří a cestovních agentur v České republice z pohledu zákazníka prostřednictvím hodnocení webových stránek, kamenných provozoven a prodejního personálu. Závěry příspěvku vycházejí z výsledků primárního kvalitativního marketingového výzkumu realizovaného metodou mystery shoppingu v roce 2015 Vysokou školou polytechnickou Jihlava mezi 348 cestovními kancelářemi a cestovními agenturami na českém trhu. Výsledky výzkumu dokázaly, že v současné době jsou v České republice podniky cestovních kanceláří pro zákazníka celkově o něco atraktivnější než podniky cestovních agentur. Cestovní kanceláře byly úspěšnější při hodnocení webových stránek, vnějšího vzhledu provozovny a vnější reklamy. Cestovní agentury na druhou stranu dosáhly lepších výsledků při hodnocení spokojenosti zákazníků s kvalifikovaností personálu.
Název v anglickém jazyce
Mystery shopping of tour operators and travel agencies in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to evaluate a level of attractiveness of tour operators and travel agencies in the Czech Republic from a customer's perspective. Websites, business premises and sales staff were evaluated. Conclusions of this paper are based on results of a primary qualitative marketing research conducted by mystery shopping between 348 travel agents and tour operators on the Czech market by the College of Polytechnics Jihlava in the year 2015. The research results show that tour operators are currently slightly more attractive for customers in the Czech Republic than travel agencies. Tour operators were more successful in evaluating websites, external appearance of their business premises and outdoor advertising. On the other hand, travel agencies achieved better results in customer satisfaction with qualification of their staff.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální problémy cestovního ruchu – Místní bohatství a cestovní ruch
ISBN
978-80-88064-21-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
305-314
Název nakladatele
Vysoká škola polytechnická Jihlava
Místo vydání
Jihlava
Místo konání akce
Jihlava
Datum konání akce
24. 2. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000392721500031