Spokojenost zákazníka v kontextu podniků cestovního ruchu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F12%3A%230001897" target="_blank" >RIV/46747885:24310/12:#0001897 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Spokojenost zákazníka v kontextu podniků cestovního ruchu
Popis výsledku v původním jazyce
Cestovní ruch se řadí i v době ekonomické krize k důležitým odvětvím ekonomiky. Aby se však podniky cestovního ruchu - cestovní kanceláře a agentury udržely na trhu, který je v případě České republiky vysoce nasycený, měly by svoji pozornost soustředit na analýzu spokojenosti zákazníka. Výzkum, který byl realizován metodou dotazníkového šetření, se zaměřoval na zákazníky českých cestovních kanceláří a agentur. Získaná data byla vyhodnocena prostřednictvím metody kvadrantové analýzy, která zohledňovala kromě spokojenosti i faktor důležitosti jednotlivých atributů. Provedená analýza identifikovala právě ty atributy, jež jsou podstatné pro zvýšení konkurenceschopnosti podniků. Z výsledků lze rovněž odvodit vhodné rozdělení zdrojů..
Název v anglickém jazyce
Customer satisfaction in the context of tourism enterprises
Popis výsledku anglicky
Tourism industry belongs to the important economic sectors even during the time of economic crisis. Enterprises in this sector - travel agencies and tour operators should concentrate on the analysis of customer satisfaction in order to succeed on the market that is quite saturated in the Czech Republic. The research focused on the customers of Czech travel agencies and tour operators and was carried out by the method of a questionnaire. Gathered data was evaluated by means of a quadrant analysis that took both the satisfaction and the importance into consideration. Therefore, the analysis identified the attributes that are essential for increasing the competitiveness of an enterprise. Proper allocation of resources might be also derived from the results..
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Academica Karviniensia
ISSN
1212-415X
e-ISSN
—
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
116-124
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—