Profil turisty ve venkovské destinaci: Příklad z Dolního Poohří
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F19%3A43955540" target="_blank" >RIV/49777513:23510/19:43955540 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Profil turisty ve venkovské destinaci: Příklad z Dolního Poohří
Popis výsledku v původním jazyce
Většinu území České republiky můžeme označit za venkovský prostor, který se vyznačuje jinými charakteristikami a rozvojem cestovního ruchu než je tomu v prostoru urbanistických center, mořských letovisek, nebo vysokohorských středisek. Velmi odlišná specifika si nesou ty oblasti venkova, které se nacházejí v příhraničních oblastech, které se kvůli své minulosti vyvíjí odlišným způsobem než ostatní regiony. Současné pojetí marketingu se zaměřuje na zákazníka a jeho potřeby, proto je nutné, aby se i tyto regiony zajímaly o své návštěvníky a dokázaly reagovat na změny v jejich chování a preferencích. Příspěvek popisuje motivaci k vycestování do převážně venkovské oblasti destinace Dolní Poohří. Dále se zaměřuje na analýzu aktivit a spokojenosti návštěvníků destinace. Příspěvek je součástí průzkumu profilu návštěvníka destinace Dolní Poohří, kterého se pomocí dotazníkového šetření účastnilo 395 respondentů. Výzkum poukázal na to, že i když lze destinaci považovat za přírodně orientovanou, tak je kultura a kulturní atraktivity hlavním motivem k návštěvě. Z výsledků vyplývá, že důležitá je v destinaci interpretace kultury, kterou může doplnit další aktivita či atraktivita zaměřená například na přírodu, sport či adrenalin.
Název v anglickém jazyce
Tourist Profile in Rural Destination: The Case from Dolní Poohří
Popis výsledku anglicky
We can refer to the most parts of the Czech Republic as rural area, which is determined by other characteristics and tourism development than it is the case in urbanised centres, seaside resorts or mountain resorts. Very different are rural areas close to country´s border, since those are developing differently to other regions due to their past. Contemporary marketing approach is focused at the customer and its needs. Therefore, it is necessary that those regions pay attention to their visitors and react to the changes in their behavior and preferences. The paper describes the motivation for visiting mostly rural area of Dolní Poohří. Farther, it is directed to the analysis of activities and satisfaction of destination´s visitors. This contribution is part of the survey of visitors´ profile in the destination Dolní Poohří. At the survey, 395 respondents participated. The research showed that even if we consider a destination as nature oriented, culture and cultural attraction could still be the main motivation for visiting it. It follows from the results that in the destination the interpretation of culture is important. This can be completed by other activity or attraction focusing for example on nature, sports or adventure.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální problémy cestovního ruchu "Cestovní ruch - příležitost pro venkov"
ISBN
978-80-88064-42-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
112-123
Název nakladatele
Vysoká škola polytechnická Jihlava
Místo vydání
Jihlava
Místo konání akce
Jihlava
Datum konání akce
27. 2. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—