Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cafes and their brand communication on Facebook: Case study from the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F19%3A43958489" target="_blank" >RIV/49777513:23510/19:43958489 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://webcentrum.muni.cz/media/3220002/sbornik-2019-105-converted.pdf" target="_blank" >https://webcentrum.muni.cz/media/3220002/sbornik-2019-105-converted.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Cafes and their brand communication on Facebook: Case study from the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In recent years social media has provided new ways for organizations to communicate with the public. Organizations need to interact with existing and potential customers using social media such as Facebook, which is a very popular social network in the Czech Republic. The purpose of this study is to explore the communication of selected cafes with the public focusing on company communication that facilitates consumer sociability behavior on Facebook. This case study uses a mixed methods research approach and integrates a quantitative data analysis in the first phase, using the Netvizz tool, with a qualitative content analysis of company posts in the second phase. The qualitative part analyses the content of the published posts and assesses types of call to action. Data were obtained from four different Facebook profiles which were selected to represent this industry. The findings provide evidence of how cafes used Facebook for company–customer communication in the Czech Republic in the year 2018. The findings also indicate how different posts generated different customer behavior on social media. The study contributes to a better understanding of marketing on social media in selected parts of the restaurant industry.

  • Název v anglickém jazyce

    Cafes and their brand communication on Facebook: Case study from the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    In recent years social media has provided new ways for organizations to communicate with the public. Organizations need to interact with existing and potential customers using social media such as Facebook, which is a very popular social network in the Czech Republic. The purpose of this study is to explore the communication of selected cafes with the public focusing on company communication that facilitates consumer sociability behavior on Facebook. This case study uses a mixed methods research approach and integrates a quantitative data analysis in the first phase, using the Netvizz tool, with a qualitative content analysis of company posts in the second phase. The qualitative part analyses the content of the published posts and assesses types of call to action. Data were obtained from four different Facebook profiles which were selected to represent this industry. The findings provide evidence of how cafes used Facebook for company–customer communication in the Czech Republic in the year 2018. The findings also indicate how different posts generated different customer behavior on social media. The study contributes to a better understanding of marketing on social media in selected parts of the restaurant industry.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the International Scientific Conference of Business Economics Management and Marketing 2019

  • ISBN

    978-80-210-9565-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    41-48

  • Název nakladatele

    Masaryk University

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Prušánky - Nechory

  • Datum konání akce

    5. 9. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku