Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social network Facebook and customer engagement: A pilot case study from the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F18%3A43954670" target="_blank" >RIV/49777513:23510/18:43954670 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ocs.ef.jcu.cz/index.php/inproforum/INP2018/paper/viewFile/1083/658" target="_blank" >http://ocs.ef.jcu.cz/index.php/inproforum/INP2018/paper/viewFile/1083/658</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social network Facebook and customer engagement: A pilot case study from the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In recent years social media has provided new ways for companies to communicate with the public. Companies need to interact with current and potential customers using social media such as Facebook, which is very popular with target groups. The purpose of this study is to explore the communication of selected hotels with the public focusing on company communication that facilitates consumer sociability behavior on Facebook. This pilot study uses a mixed methods research approach and integrates quantitative data analysis in the first phase, using tools such as Power BI and Netvizz, with qualitative content analysis of company messages using Atlas.ti software. The data were obtained from six four-star hotels on Facebook in September 2018. The findings provide evidence of how hotels use Facebook for company–customer communication. The findings also indicate that different message features generated different customer behavior. The study contributes to a better understanding of marketing on social media in the hotel industry.

  • Název v anglickém jazyce

    Social network Facebook and customer engagement: A pilot case study from the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    In recent years social media has provided new ways for companies to communicate with the public. Companies need to interact with current and potential customers using social media such as Facebook, which is very popular with target groups. The purpose of this study is to explore the communication of selected hotels with the public focusing on company communication that facilitates consumer sociability behavior on Facebook. This pilot study uses a mixed methods research approach and integrates quantitative data analysis in the first phase, using tools such as Power BI and Netvizz, with qualitative content analysis of company messages using Atlas.ti software. The data were obtained from six four-star hotels on Facebook in September 2018. The findings provide evidence of how hotels use Facebook for company–customer communication. The findings also indicate that different message features generated different customer behavior. The study contributes to a better understanding of marketing on social media in the hotel industry.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 12th International Scientific Conference INPROFORUM

  • ISBN

    978-80-7394-726-2

  • ISSN

  • e-ISSN

    2336-6788

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    366-373

  • Název nakladatele

    Faculty of Economics, University of South Bohemia in České Budějovice

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    1. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku