Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social Media and Trust Building

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F20%3A43958080" target="_blank" >RIV/49777513:23510/20:43958080 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social Media and Trust Building

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This monograph deals with social media use in various areas of society and trust in social media in the context of the Visegrad countries. It presents and discusses major findings of the international research survey conducted within a one-year project which was undertaken by an international team of researchers from V4 universities. The main purpose of the research was to provide an analytical overview and cross-country comparison of the current state of social media use in various areas of society. Another aim of this research was to investigate whether social media users from V4 countries trust social media. Therefore, in conducting this research survey, both quantitative and qualitative approaches were adopted. The quantitative approach comprises the questionnaire survey while the qualitative approach comprises focus groups, educational scenarios, content analysis and desk research. The monograph maps the ICT background and ICT education in the V4 countries and analyses social media use in selected areas of life. It also contributes to the existing literature and knowledge about trust in social media.

  • Název v anglickém jazyce

    Social Media and Trust Building

  • Popis výsledku anglicky

    This monograph deals with social media use in various areas of society and trust in social media in the context of the Visegrad countries. It presents and discusses major findings of the international research survey conducted within a one-year project which was undertaken by an international team of researchers from V4 universities. The main purpose of the research was to provide an analytical overview and cross-country comparison of the current state of social media use in various areas of society. Another aim of this research was to investigate whether social media users from V4 countries trust social media. Therefore, in conducting this research survey, both quantitative and qualitative approaches were adopted. The quantitative approach comprises the questionnaire survey while the qualitative approach comprises focus groups, educational scenarios, content analysis and desk research. The monograph maps the ICT background and ICT education in the V4 countries and analyses social media use in selected areas of life. It also contributes to the existing literature and knowledge about trust in social media.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7211-577-8

  • Počet stran knihy

    180

  • Název nakladatele

    NAVA

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Kód UT WoS knihy