Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

QUEUING SYSTEM WITH IMPATIENT CUSTOMERS - APPLYING SIMULATION TECHNIQUES TO SOLVE A SMALL BUSINESS PROBLEM

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F20%3A43958873" target="_blank" >RIV/49777513:23510/20:43958873 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    QUEUING SYSTEM WITH IMPATIENT CUSTOMERS - APPLYING SIMULATION TECHNIQUES TO SOLVE A SMALL BUSINESS PROBLEM

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study deals with an analysis and optimization of a queuing system in the service sector. The company under review is a traditional men’s hairdresser (barber) whose business model is based on limited offer of services (dry hair cut) with the emphasis on short waiting time and no orders in advance. The analyzed queuing system is characterized by impatient customers in the system. The aim of the study is to design an optimal operating system, which will balance the interests of operator (service owner), service staff, and service customers. Random distributions of system input parameters are modeled on the basis of known information about the number of arriving customers and the time of service. The resulting optimal parameter values were obtained by simulation procedure. The simulation was performed by MS Excel using VBA (Visual Basic for Applications).

  • Název v anglickém jazyce

    QUEUING SYSTEM WITH IMPATIENT CUSTOMERS - APPLYING SIMULATION TECHNIQUES TO SOLVE A SMALL BUSINESS PROBLEM

  • Popis výsledku anglicky

    The study deals with an analysis and optimization of a queuing system in the service sector. The company under review is a traditional men’s hairdresser (barber) whose business model is based on limited offer of services (dry hair cut) with the emphasis on short waiting time and no orders in advance. The analyzed queuing system is characterized by impatient customers in the system. The aim of the study is to design an optimal operating system, which will balance the interests of operator (service owner), service staff, and service customers. Random distributions of system input parameters are modeled on the basis of known information about the number of arriving customers and the time of service. The resulting optimal parameter values were obtained by simulation procedure. The simulation was performed by MS Excel using VBA (Visual Basic for Applications).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the International Scientific Conference Quantitative Methods in Economics / Multiple Criteria Decision Making XX

  • ISBN

    978-80-89962-60-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    319-325

  • Název nakladatele

    Letra Edu

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Púchov

  • Datum konání akce

    27. 5. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku