Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

FINANCIAL LITERACY – A CASE STUDY ON THE EXAMPLE OF THE SECONDARY SCHOOL

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F20%3A43960657" target="_blank" >RIV/49777513:23510/20:43960657 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://drive.google.com/drive/folders/1WdYEyGoNKtNmPzM9nOSbypyQTixqJ_gb" target="_blank" >https://drive.google.com/drive/folders/1WdYEyGoNKtNmPzM9nOSbypyQTixqJ_gb</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    FINANCIAL LITERACY – A CASE STUDY ON THE EXAMPLE OF THE SECONDARY SCHOOL

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Terms, such as financial literacy, financial knowledge and financial education are very often used in the context of human capital and economic stability of each developed country. It is therefore understandable that there is a wide-ranging debate on the level of financial literacy in today´s evolving world. This research study examines the level of financial literacy of students studying economic and pedagogical secondary school in the selected city of Central Bohemia. First, theoretical background, including selected studies in this research area, are presented, followed by a questionnaire survey and assessment of its results. Discussion and its conclusions are presented at the end of the paper. This research contributes to knowledge in the field of expanding methods of evaluating the effectiveness of financial education.

  • Název v anglickém jazyce

    FINANCIAL LITERACY – A CASE STUDY ON THE EXAMPLE OF THE SECONDARY SCHOOL

  • Popis výsledku anglicky

    Terms, such as financial literacy, financial knowledge and financial education are very often used in the context of human capital and economic stability of each developed country. It is therefore understandable that there is a wide-ranging debate on the level of financial literacy in today´s evolving world. This research study examines the level of financial literacy of students studying economic and pedagogical secondary school in the selected city of Central Bohemia. First, theoretical background, including selected studies in this research area, are presented, followed by a questionnaire survey and assessment of its results. Discussion and its conclusions are presented at the end of the paper. This research contributes to knowledge in the field of expanding methods of evaluating the effectiveness of financial education.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů