Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Augmented Reality in Marketing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F23%3A43969858" target="_blank" >RIV/49777513:23510/23:43969858 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://fpm.euba.sk/www_write/files/veda-vyskum/ekonomika-a-manazment/EaM_1_2023.pdf" target="_blank" >https://fpm.euba.sk/www_write/files/veda-vyskum/ekonomika-a-manazment/EaM_1_2023.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Augmented Reality in Marketing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Digitalization, digital transformation, Industry 4.0, the Fourth Industrial Revolution – any of these terms carry along with them the possibility or necessity to apply digital technologies to the current form of business, the world and life. Augmented reality is one of these digital technologies. Augmented reality offers broad applications within both business and society. The aim of this paper is to systematically analyse the use of augmented reality in the context of marketing and find answers to the established research questions. For these purposes, a bibliometric study of publications listed in the Web of Science database was conducted. Using the Pareto principle, an analysis of abstracts in papers that obtained 80% of the total times cited was performed. The results are summarized and presented in a structured manner according to the types of immersion and marketing purposes. After a discussion of the findings, directions for future research activities in this field are suggested. The completed research shows an increasing interest in the area in question and suggests that AR has earned a strong place in marketing, either in the field of tourism and cultural heritage or in the area of positively influencing consumer purchasing behaviour.

  • Název v anglickém jazyce

    Augmented Reality in Marketing

  • Popis výsledku anglicky

    Digitalization, digital transformation, Industry 4.0, the Fourth Industrial Revolution – any of these terms carry along with them the possibility or necessity to apply digital technologies to the current form of business, the world and life. Augmented reality is one of these digital technologies. Augmented reality offers broad applications within both business and society. The aim of this paper is to systematically analyse the use of augmented reality in the context of marketing and find answers to the established research questions. For these purposes, a bibliometric study of publications listed in the Web of Science database was conducted. Using the Pareto principle, an analysis of abstracts in papers that obtained 80% of the total times cited was performed. The results are summarized and presented in a structured manner according to the types of immersion and marketing purposes. After a discussion of the findings, directions for future research activities in this field are suggested. The completed research shows an increasing interest in the area in question and suggests that AR has earned a strong place in marketing, either in the field of tourism and cultural heritage or in the area of positively influencing consumer purchasing behaviour.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    EKONOMIKA A MANAŽMENT

  • ISSN

    2454-1028

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    9-23

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus