Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tourism Destination Satisfaction and Loyalty of Domestic Visitors: The Case of Spa Destination Mariánské Lázně

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F23%3A43970354" target="_blank" >RIV/49777513:23510/23:43970354 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Tourism Destination Satisfaction and Loyalty of Domestic Visitors: The Case of Spa Destination Mariánské Lázně

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tourism destination satisfaction represents an essential indicator of destination performance and can be considered as a source of competitive advantage of a destination. The objective of this study is to investigate the relationship between satisfaction of domestic visitors and their loyalty to the spa destination of Mariánské Lázně. This study analyses this relationship in forms of intension to revisit the destination and intension to recommend the destination. Moreover, the aim was also to investigate if there is a difference between first-time visitors and repeat visitors from the viewpoint of their satisfaction to the destination of Mariánské Lázně. Surprisingly, the results show no significant relation between visitor satisfaction and their revisit intentions. However, moderately strong dependence was found between visitor satisfaction and intention to recommend the destination. Furthermore, there was found no significant difference between first-time visitors and repeat visitors taking their satisfaction into consideration.

  • Název v anglickém jazyce

    Tourism Destination Satisfaction and Loyalty of Domestic Visitors: The Case of Spa Destination Mariánské Lázně

  • Popis výsledku anglicky

    Tourism destination satisfaction represents an essential indicator of destination performance and can be considered as a source of competitive advantage of a destination. The objective of this study is to investigate the relationship between satisfaction of domestic visitors and their loyalty to the spa destination of Mariánské Lázně. This study analyses this relationship in forms of intension to revisit the destination and intension to recommend the destination. Moreover, the aim was also to investigate if there is a difference between first-time visitors and repeat visitors from the viewpoint of their satisfaction to the destination of Mariánské Lázně. Surprisingly, the results show no significant relation between visitor satisfaction and their revisit intentions. However, moderately strong dependence was found between visitor satisfaction and intention to recommend the destination. Furthermore, there was found no significant difference between first-time visitors and repeat visitors taking their satisfaction into consideration.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Opportunities and Threats to Current Business Management in Cross-border Comparison 2023

  • ISBN

    978-3-86367-071-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    97-104

  • Název nakladatele

    GUC - Verlag der Gesellschaft für Unternehmensrechnung und Controlling m.b.H.

  • Místo vydání

    Lößnitz

  • Místo konání akce

    Železná Ruda

  • Datum konání akce

    9. 11. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku