Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Visitor Satisfaction with Cultural Attractions in Destinations of the Karlovy Vary Region

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F23%3A43970285" target="_blank" >RIV/49777513:23510/23:43970285 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://acta.ef.jcu.cz/pdfs/aub/2023/03/01.pdf" target="_blank" >https://acta.ef.jcu.cz/pdfs/aub/2023/03/01.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.32725/acta.2023.013" target="_blank" >10.32725/acta.2023.013</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Visitor Satisfaction with Cultural Attractions in Destinations of the Karlovy Vary Region

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Visitor satisfaction in a tourism destination is an essential key to success in the competition at the national and international level of tourism. This paper tents to investigate mainly the cultural potential and its impact on visitors, but general satisfaction and loyalty to destination is also very important topic. The main aim of this paper is to reveal the relationships between visitor satisfaction, visitor loyalty to the destination (frequency of visits, willingness to revisit), main travel motive and activity, and the willingness to recommend the destination to relatives and friends. The quantitative research was conducted to test whether there are the statistically significant relationships between travel motive, frequency of visit, satisfaction of visit and intention to recommend and revisit the destination. The questionnaire survey was used for this purpose. The research sample was more than 1000 respondents in few touristic exposed places in Karlovy Vary region. The analysis is based on testing 4 hypotheses using chi-square test of dependence in tables. The research describes the state of tourist demand in 2022. The research confirms the crucial importance of satisfaction for tourism destination. This information should be used in destination management and marketing for increasing the visitors´ length of stay in destination, their loyalty and intention to revisit and also recommend the destination.

  • Název v anglickém jazyce

    Visitor Satisfaction with Cultural Attractions in Destinations of the Karlovy Vary Region

  • Popis výsledku anglicky

    Visitor satisfaction in a tourism destination is an essential key to success in the competition at the national and international level of tourism. This paper tents to investigate mainly the cultural potential and its impact on visitors, but general satisfaction and loyalty to destination is also very important topic. The main aim of this paper is to reveal the relationships between visitor satisfaction, visitor loyalty to the destination (frequency of visits, willingness to revisit), main travel motive and activity, and the willingness to recommend the destination to relatives and friends. The quantitative research was conducted to test whether there are the statistically significant relationships between travel motive, frequency of visit, satisfaction of visit and intention to recommend and revisit the destination. The questionnaire survey was used for this purpose. The research sample was more than 1000 respondents in few touristic exposed places in Karlovy Vary region. The analysis is based on testing 4 hypotheses using chi-square test of dependence in tables. The research describes the state of tourist demand in 2022. The research confirms the crucial importance of satisfaction for tourism destination. This information should be used in destination management and marketing for increasing the visitors´ length of stay in destination, their loyalty and intention to revisit and also recommend the destination.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL03000377" target="_blank" >TL03000377: Využití ekonomického a společenského potenciálu kulturního dědictví prostřednictvím vzdělávacích a turistických produktů na příkladu historických krovů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Bohemiae Meridionalis

  • ISSN

    2336-4297

  • e-ISSN

    2336-4297

  • Svazek periodika

    26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    1-12

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus