Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Do European tourists intend to revisit the same countries? Effect of satisfaction in European Union destinations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F20%3A43902196" target="_blank" >RIV/60076658:12410/20:43902196 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/49777513:23510/20:43959043

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/15022250.2020.1807405" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/15022250.2020.1807405</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/15022250.2020.1807405" target="_blank" >10.1080/15022250.2020.1807405</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Do European tourists intend to revisit the same countries? Effect of satisfaction in European Union destinations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A high level of tourist satisfaction is one of the most common goals of sustainable tourist destinations. The general assumption is that a higher level of tourist satisfaction leads to higher tourist loyalty to destinations and, furthermore, increases revisits. This paper examines the relationships of how satisfaction, as well as the demographic, motivational, and behavioural characteristics of tourists, affect the intention to return for the main holiday to the same European Union (EU) country in the following year. We used the generalized linear model (GLM) with binomial logit link functions to reveal these relationships. The results show that satisfaction with the quality of accommodation plays an important role when EU citizens make decisions to revisit the same country. However, tourists’ motivation, age, travel distance, and country of origin influence the intention to revisit within the EU more significantly than the satisfaction attributes.

  • Název v anglickém jazyce

    Do European tourists intend to revisit the same countries? Effect of satisfaction in European Union destinations

  • Popis výsledku anglicky

    A high level of tourist satisfaction is one of the most common goals of sustainable tourist destinations. The general assumption is that a higher level of tourist satisfaction leads to higher tourist loyalty to destinations and, furthermore, increases revisits. This paper examines the relationships of how satisfaction, as well as the demographic, motivational, and behavioural characteristics of tourists, affect the intention to return for the main holiday to the same European Union (EU) country in the following year. We used the generalized linear model (GLM) with binomial logit link functions to reveal these relationships. The results show that satisfaction with the quality of accommodation plays an important role when EU citizens make decisions to revisit the same country. However, tourists’ motivation, age, travel distance, and country of origin influence the intention to revisit within the EU more significantly than the satisfaction attributes.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism

  • ISSN

    1502-2250

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    398-417

  • Kód UT WoS článku

    000559850700001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85089552752