Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Satisfaction of European Tourists – Benchmarking of EU Countries

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F18%3A43898186" target="_blank" >RIV/60076658:12510/18:43898186 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.17549/gbfr.2018.23.1.1" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.17549/gbfr.2018.23.1.1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17549/gbfr.2018.23.1.1" target="_blank" >10.17549/gbfr.2018.23.1.1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Satisfaction of European Tourists – Benchmarking of EU Countries

  • Popis výsledku v původním jazyce

    High level of satisfaction of tourists is one of the most common goals of sustainable tourism destinations. The general assumption is that higher level of tourists&apos; satisfaction leads to a higher tourists&apos; loyalty to destinations. This research looks on this relationship from macro level of European Union (EU) countries. We have used data from Eurobarometer – Preferences of Europeans towards Tourism between 2013 and 2016 – to statistically compare and analyse several satisfaction indicators of European tourists incoming the chosen EU countries. The results show significant differences amongst countries as destinations and could be used to identify strengths and weaknesses of EU countries as tourism destinations. The robust data set enables the benchmarking of EU countries as tourism destinations from the tourists&apos; satisfaction point of view. This study shows the ranking of the EU countries in several dimensions of tourists&apos; satisfaction.

  • Název v anglickém jazyce

    Satisfaction of European Tourists – Benchmarking of EU Countries

  • Popis výsledku anglicky

    High level of satisfaction of tourists is one of the most common goals of sustainable tourism destinations. The general assumption is that higher level of tourists&apos; satisfaction leads to a higher tourists&apos; loyalty to destinations. This research looks on this relationship from macro level of European Union (EU) countries. We have used data from Eurobarometer – Preferences of Europeans towards Tourism between 2013 and 2016 – to statistically compare and analyse several satisfaction indicators of European tourists incoming the chosen EU countries. The results show significant differences amongst countries as destinations and could be used to identify strengths and weaknesses of EU countries as tourism destinations. The robust data set enables the benchmarking of EU countries as tourism destinations from the tourists&apos; satisfaction point of view. This study shows the ranking of the EU countries in several dimensions of tourists&apos; satisfaction.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Global Business &amp; Finance Review

  • ISSN

    1088-6931

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    KR - Korejská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    1-14

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85045050271