Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How universities communicate with the public via social media: A content analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F24%3A43971833" target="_blank" >RIV/49777513:23510/24:43971833 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://communicationtoday.sk/how-universities-communicate-with-the-public-via-social-media-a-content-analysis/" target="_blank" >https://communicationtoday.sk/how-universities-communicate-with-the-public-via-social-media-a-content-analysis/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.34135/communicationtoday.2024.Vol.15.No.1.10" target="_blank" >10.34135/communicationtoday.2024.Vol.15.No.1.10</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How universities communicate with the public via social media: A content analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In recent years, social media have developed the strong potential to effectively communicate and to create a value proposition about university educational services, research activities and their third role. The social media content should be designed in a way which creates value for social media users to build a stronger level of engagement and facilitate brand communication. The conducted research not only investigates how selected universities use their profiles on Facebook and Instagram and communicate with the public, but the analysis also focuses on a deeper understanding of the characteristics that influence the interactivity and the relationship between a selected university and its page visitors. The findings reveal that different types of post sources generate different engagement per post (by follower) and behaviour of target groups. Furthermore, content analysis was performed to assess differences among universities in their communication. The findings document how selected categories according to uses and gratifications theory influence target groups&apos; engagement. The results offer scholars and practitioners new knowledge for communication in the higher education field using social media.

  • Název v anglickém jazyce

    How universities communicate with the public via social media: A content analysis

  • Popis výsledku anglicky

    In recent years, social media have developed the strong potential to effectively communicate and to create a value proposition about university educational services, research activities and their third role. The social media content should be designed in a way which creates value for social media users to build a stronger level of engagement and facilitate brand communication. The conducted research not only investigates how selected universities use their profiles on Facebook and Instagram and communicate with the public, but the analysis also focuses on a deeper understanding of the characteristics that influence the interactivity and the relationship between a selected university and its page visitors. The findings reveal that different types of post sources generate different engagement per post (by follower) and behaviour of target groups. Furthermore, content analysis was performed to assess differences among universities in their communication. The findings document how selected categories according to uses and gratifications theory influence target groups&apos; engagement. The results offer scholars and practitioners new knowledge for communication in the higher education field using social media.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Communication Today

  • ISSN

    1338-130X

  • e-ISSN

    2730-051X

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    156-173

  • Kód UT WoS článku

    001218553900003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85194257685