Materiálové charakteristiky pryžového segmentu - Zpřesnění materiálových konstant
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F06%3A00000249" target="_blank" >RIV/49777513:23520/06:00000249 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Material characteristic of rubber cushioning - refinement of material constants
Popis výsledku v původním jazyce
Modern wheels of rail vehicles have a rim separated from the disk by rubber cushioning. In the previous work, the material constants of the rubber cushioning were fitted. To fit these constants, the Mooney-Rivlin model of hyperelastic material was used.The simple tensile tests data were input into the routines in system MSC.Marc. In the presented work, the refinement of the material constants was carried out. To obtain the material constants, the simple tensile tests data and the compression tests datawere used. The compression test and its numerical simulation were compared using the digital image correlation performed on photographs of tested specimen. The radial characteristics test of the rubber cushioning was used for the results verification. Further, the behaviour of the rubber was investigated when exposed to repeated loading.
Název v anglickém jazyce
Material characteristic of rubber cushioning - refinement of material constants
Popis výsledku anglicky
Modern wheels of rail vehicles have a rim separated from the disk by rubber cushioning. In the previous work, the material constants of the rubber cushioning were fitted. To fit these constants, the Mooney-Rivlin model of hyperelastic material was used.The simple tensile tests data were input into the routines in system MSC.Marc. In the presented work, the refinement of the material constants was carried out. To obtain the material constants, the simple tensile tests data and the compression tests datawere used. The compression test and its numerical simulation were compared using the digital image correlation performed on photographs of tested specimen. The radial characteristics test of the rubber cushioning was used for the results verification. Further, the behaviour of the rubber was investigated when exposed to repeated loading.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JJ - Ostatní materiály
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0519" target="_blank" >1M0519: Výzkumné centrum kolejových vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
5th YSESM
ISBN
80-969228-0-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Název nakladatele
Trencin University of Alexander Dubcek
Místo vydání
Trencin
Místo konání akce
Púchov
Datum konání akce
1. 1. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—