Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Materiálové charakteristiky pryžového segmentu - Zpřesnění materiálových konstant

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F06%3A00000249" target="_blank" >RIV/49777513:23520/06:00000249 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Material characteristic of rubber cushioning - refinement of material constants

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Modern wheels of rail vehicles have a rim separated from the disk by rubber cushioning. In the previous work, the material constants of the rubber cushioning were fitted. To fit these constants, the Mooney-Rivlin model of hyperelastic material was used.The simple tensile tests data were input into the routines in system MSC.Marc. In the presented work, the refinement of the material constants was carried out. To obtain the material constants, the simple tensile tests data and the compression tests datawere used. The compression test and its numerical simulation were compared using the digital image correlation performed on photographs of tested specimen. The radial characteristics test of the rubber cushioning was used for the results verification. Further, the behaviour of the rubber was investigated when exposed to repeated loading.

  • Název v anglickém jazyce

    Material characteristic of rubber cushioning - refinement of material constants

  • Popis výsledku anglicky

    Modern wheels of rail vehicles have a rim separated from the disk by rubber cushioning. In the previous work, the material constants of the rubber cushioning were fitted. To fit these constants, the Mooney-Rivlin model of hyperelastic material was used.The simple tensile tests data were input into the routines in system MSC.Marc. In the presented work, the refinement of the material constants was carried out. To obtain the material constants, the simple tensile tests data and the compression tests datawere used. The compression test and its numerical simulation were compared using the digital image correlation performed on photographs of tested specimen. The radial characteristics test of the rubber cushioning was used for the results verification. Further, the behaviour of the rubber was investigated when exposed to repeated loading.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JJ - Ostatní materiály

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0519" target="_blank" >1M0519: Výzkumné centrum kolejových vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    5th YSESM

  • ISBN

    80-969228-0-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1-6

  • Název nakladatele

    Trencin University of Alexander Dubcek

  • Místo vydání

    Trencin

  • Místo konání akce

    Púchov

  • Datum konání akce

    1. 1. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku