Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MECHANICKÉ CHARAKTERISTIKY PRYŽOVÉHO SEGMENTU – ZKOUŠKA SMYKEM

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F07%3A00000113" target="_blank" >RIV/49777513:23520/07:00000113 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/49777513:23520/07:00000114 RIV/49777513:23210/07:00000034 RIV/49777513:23210/07:00000035

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    MECHANICKÉ CHARAKTERISTIKY PRYŽOVÉHO SEGMENTU – ZKOUŠKA SMYKEM

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Moderní kola kolejových vozidel mají mezi obručí a kotoučem pryžové mezikruží. Pryžové mezikruží se skládá z pryžových segmentů. V předešlé práci byly identifikovány materiálové konstanty takovýchto pryžových segmentů. K identifikaci konstant byl použitpětiparametrický Mooney-Rivlinův model hyperelastického materiálu, také známý jako James-Green-Simpsonův model. Identifikování bylo provedeno v systému MSC.Marc na základě charakteristik ze zkoušek tahem a tlakem. V této práci byly na pryžových vzorcíchprovedeny zkoušky smykem. Vyšetřována byla aplikovatelnost identifikovaných materiálových konstant pro numerickou simulaci zkoušky smykem. Důvodem je tlakové a smykové zatížení pry

  • Název v anglickém jazyce

    MECHANICAL CHARACTERISTICS OF RUBBER SEGMENT – SHEAR TEST

  • Popis výsledku anglicky

    Modern wheels of rail vehicles have a rim separated from the disk by rubber cushioning. The rubber cushioning consists of rubber segments. In the previous work, the material constants of the rubber segments were fitted. To fit these constants, the five term generalized Mooney-Rivlin model of hyperelastic material also known as the James-Green-Simpson model was used. The simple tension tests data and the compression tests data were input into the routines in system MSC.Marc. In the presented work, the simple shear tests of the rubber samples were done. The applicability of the identified material constants for the numerical simulation of the simple shear test was carried out. The reason for it is compression and shear loading of the rubber segments in the wheels. The tests and theirs numerical simulations were verified using the digital image correlation performed on photographs of tested samples.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JJ - Ostatní materiály

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0519" target="_blank" >1M0519: Výzkumné centrum kolejových vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Experimental Stress Analysis 2007

  • ISBN

    978-80-7043-552-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1-9

  • Název nakladatele

    Západočeská univerzita

  • Místo vydání

    V Plzni

  • Místo konání akce

    Capartice

  • Datum konání akce

    1. 1. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku