MECHANICKÉ CHARAKTERISTIKY PRYŽOVÉHO SEGMENTU – ZKOUŠKA SMYKEM
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F07%3A00000113" target="_blank" >RIV/49777513:23520/07:00000113 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/49777513:23520/07:00000114 RIV/49777513:23210/07:00000034 RIV/49777513:23210/07:00000035
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
MECHANICKÉ CHARAKTERISTIKY PRYŽOVÉHO SEGMENTU – ZKOUŠKA SMYKEM
Popis výsledku v původním jazyce
Moderní kola kolejových vozidel mají mezi obručí a kotoučem pryžové mezikruží. Pryžové mezikruží se skládá z pryžových segmentů. V předešlé práci byly identifikovány materiálové konstanty takovýchto pryžových segmentů. K identifikaci konstant byl použitpětiparametrický Mooney-Rivlinův model hyperelastického materiálu, také známý jako James-Green-Simpsonův model. Identifikování bylo provedeno v systému MSC.Marc na základě charakteristik ze zkoušek tahem a tlakem. V této práci byly na pryžových vzorcíchprovedeny zkoušky smykem. Vyšetřována byla aplikovatelnost identifikovaných materiálových konstant pro numerickou simulaci zkoušky smykem. Důvodem je tlakové a smykové zatížení pry
Název v anglickém jazyce
MECHANICAL CHARACTERISTICS OF RUBBER SEGMENT – SHEAR TEST
Popis výsledku anglicky
Modern wheels of rail vehicles have a rim separated from the disk by rubber cushioning. The rubber cushioning consists of rubber segments. In the previous work, the material constants of the rubber segments were fitted. To fit these constants, the five term generalized Mooney-Rivlin model of hyperelastic material also known as the James-Green-Simpson model was used. The simple tension tests data and the compression tests data were input into the routines in system MSC.Marc. In the presented work, the simple shear tests of the rubber samples were done. The applicability of the identified material constants for the numerical simulation of the simple shear test was carried out. The reason for it is compression and shear loading of the rubber segments in the wheels. The tests and theirs numerical simulations were verified using the digital image correlation performed on photographs of tested samples.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JJ - Ostatní materiály
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0519" target="_blank" >1M0519: Výzkumné centrum kolejových vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Experimental Stress Analysis 2007
ISBN
978-80-7043-552-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
1-9
Název nakladatele
Západočeská univerzita
Místo vydání
V Plzni
Místo konání akce
Capartice
Datum konání akce
1. 1. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—