Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vývoj biomechanického deformovatelného modelu hrudníku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F06%3A00000389" target="_blank" >RIV/49777513:23520/06:00000389 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Development of biomechanical deformable thoracic model

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this study is development of biomechanical model of the thorax by the creation of the new factual model of this part of human's body through the medium of hexahedral grid. The whole model is based on the Finite element method and it has been generated with respect to the real anatomical human data. The material properties and contacts have been implemented into the model for the completion of the spatial arrangement and for the completion of the model. The Kroell test has been applied for thevalidation of the thoracic model. The thoracic injury criteria can be determined from the results of the Kroell test. One of these injury criteria is just chest deflection, which has been investigated during the Kroell test. The validated model will beutilized for the simulation of the vehicle crash situations and for the observation of motion of thoracic organs during the impact.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of biomechanical deformable thoracic model

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this study is development of biomechanical model of the thorax by the creation of the new factual model of this part of human's body through the medium of hexahedral grid. The whole model is based on the Finite element method and it has been generated with respect to the real anatomical human data. The material properties and contacts have been implemented into the model for the completion of the spatial arrangement and for the completion of the model. The Kroell test has been applied for thevalidation of the thoracic model. The thoracic injury criteria can be determined from the results of the Kroell test. One of these injury criteria is just chest deflection, which has been investigated during the Kroell test. The validated model will beutilized for the simulation of the vehicle crash situations and for the observation of motion of thoracic organs during the impact.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BO - Biofyzika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Engineering Mechanics

  • ISSN

    1210-2717

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    453

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus