Vývoj biomechanického deformovatelného modelu hrudníku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F06%3A00000389" target="_blank" >RIV/49777513:23520/06:00000389 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Development of biomechanical deformable thoracic model
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this study is development of biomechanical model of the thorax by the creation of the new factual model of this part of human's body through the medium of hexahedral grid. The whole model is based on the Finite element method and it has been generated with respect to the real anatomical human data. The material properties and contacts have been implemented into the model for the completion of the spatial arrangement and for the completion of the model. The Kroell test has been applied for thevalidation of the thoracic model. The thoracic injury criteria can be determined from the results of the Kroell test. One of these injury criteria is just chest deflection, which has been investigated during the Kroell test. The validated model will beutilized for the simulation of the vehicle crash situations and for the observation of motion of thoracic organs during the impact.
Název v anglickém jazyce
Development of biomechanical deformable thoracic model
Popis výsledku anglicky
The aim of this study is development of biomechanical model of the thorax by the creation of the new factual model of this part of human's body through the medium of hexahedral grid. The whole model is based on the Finite element method and it has been generated with respect to the real anatomical human data. The material properties and contacts have been implemented into the model for the completion of the spatial arrangement and for the completion of the model. The Kroell test has been applied for thevalidation of the thoracic model. The thoracic injury criteria can be determined from the results of the Kroell test. One of these injury criteria is just chest deflection, which has been investigated during the Kroell test. The validated model will beutilized for the simulation of the vehicle crash situations and for the observation of motion of thoracic organs during the impact.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
BO - Biofyzika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Engineering Mechanics
ISSN
1210-2717
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
12
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
453
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—