Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití variační geometrie ve výuce na technických fakultách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F06%3A00000563" target="_blank" >RIV/49777513:23520/06:00000563 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití variační geometrie ve výuce na technických fakultách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V článku je diskutováno zařazení variační geometrie do výuky na technických fakultách Západočeské univerzity (ZČU) v Plzni. Využití programu Cabri do výuky na základních a středních školách je dnes již poměrně běžné, ukazuje se však, že tento software jevhodný i pro školy vysoké. Příspěvek dále prezentuje jeden příklad tak, jak bývá probírán na konkrétních cvičeních předmětů Geometrie pro FST~1,~2. Program Cabri je úspěšně doplněn programem 3D Geometrie, jenž slouží k nácviku algoritmizace konstrukcí ačástečně tak nahrazuje klasický náčrtek. Navíc je zde zmíněna i možnost praktického využití tisku z programu Cabri.

  • Název v anglickém jazyce

    Implementation of Variational geometry in teaching at technical faculties

  • Popis výsledku anglicky

    Article discusses implementation of variational geometry into the education process at technical faculties of University of West Bohemia. Use of the Application of Cabri at elementary and high schools is already common, but it shows off that this software is even suitable at the university. Moreover the article presents particular example that is usually solved at tutorials of courses Geometry for Faculty of Mechanical Engineering 1, 2. The program of Cabri is successfuly complemented with the application of 3D Geometrie for training algoritmization of 3D constructions, so that it partially replaces sketching.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník z 29. konference VŠTEZ

  • ISBN

    80-7318-450-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    37-42

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati

  • Místo vydání

    Ve Zlíně

  • Místo konání akce

    Mutěnice

  • Datum konání akce

    1. 1. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku