Modelování a odhad stavu a parametrů dopravního systému
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F08%3A00500709" target="_blank" >RIV/49777513:23520/08:00500709 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modelling and Simultaneous Estimation of State and Parameters of Traffic System
Popis výsledku v původním jazyce
All types of dynamic traffic control strategies need information concerning the current traffic situation, i.e. the actual traffic flow. As suitable information it seems to be knowledge of queue lengths in all particular lanes. However, the queue lengthsare hardly measurable and they have to be estimated on the basis of measurable traffic data (such as occupancy, intensity) and of suitable traffic model. The main aim of the chapter is to design the traffic system modelling technique. The technique is based on the traffic flow conservation principle. The subsequent aim is to utilise a designed traffic model for estimation of immeasurable or unknown quantities (i.e. the queue lengths and unknown parameters). The estimation is based on the nonlinear state estimation techniques. The techniques are also used to validation of the traffic models by means of real data.
Název v anglickém jazyce
Modelling and Simultaneous Estimation of State and Parameters of Traffic System
Popis výsledku anglicky
All types of dynamic traffic control strategies need information concerning the current traffic situation, i.e. the actual traffic flow. As suitable information it seems to be knowledge of queue lengths in all particular lanes. However, the queue lengthsare hardly measurable and they have to be estimated on the basis of measurable traffic data (such as occupancy, intensity) and of suitable traffic model. The main aim of the chapter is to design the traffic system modelling technique. The technique is based on the traffic flow conservation principle. The subsequent aim is to utilise a designed traffic model for estimation of immeasurable or unknown quantities (i.e. the queue lengths and unknown parameters). The estimation is based on the nonlinear state estimation techniques. The techniques are also used to validation of the traffic models by means of real data.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0572" target="_blank" >1M0572: Data, algoritmy, rozhodování</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Robotics, Automation and Control
ISBN
978-953-7619-18-3
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
—
Počet stran knihy
494
Název nakladatele
In-Teh
Místo vydání
[Rijeka]
Kód UT WoS kapitoly
—