Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelování a odhad stavu a parametrů dopravního systému

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F08%3A00500709" target="_blank" >RIV/49777513:23520/08:00500709 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modelling and Simultaneous Estimation of State and Parameters of Traffic System

  • Popis výsledku v původním jazyce

    All types of dynamic traffic control strategies need information concerning the current traffic situation, i.e. the actual traffic flow. As suitable information it seems to be knowledge of queue lengths in all particular lanes. However, the queue lengthsare hardly measurable and they have to be estimated on the basis of measurable traffic data (such as occupancy, intensity) and of suitable traffic model. The main aim of the chapter is to design the traffic system modelling technique. The technique is based on the traffic flow conservation principle. The subsequent aim is to utilise a designed traffic model for estimation of immeasurable or unknown quantities (i.e. the queue lengths and unknown parameters). The estimation is based on the nonlinear state estimation techniques. The techniques are also used to validation of the traffic models by means of real data.

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling and Simultaneous Estimation of State and Parameters of Traffic System

  • Popis výsledku anglicky

    All types of dynamic traffic control strategies need information concerning the current traffic situation, i.e. the actual traffic flow. As suitable information it seems to be knowledge of queue lengths in all particular lanes. However, the queue lengthsare hardly measurable and they have to be estimated on the basis of measurable traffic data (such as occupancy, intensity) and of suitable traffic model. The main aim of the chapter is to design the traffic system modelling technique. The technique is based on the traffic flow conservation principle. The subsequent aim is to utilise a designed traffic model for estimation of immeasurable or unknown quantities (i.e. the queue lengths and unknown parameters). The estimation is based on the nonlinear state estimation techniques. The techniques are also used to validation of the traffic models by means of real data.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0572" target="_blank" >1M0572: Data, algoritmy, rozhodování</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Robotics, Automation and Control

  • ISBN

    978-953-7619-18-3

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    494

  • Název nakladatele

    In-Teh

  • Místo vydání

    [Rijeka]

  • Kód UT WoS kapitoly