Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Model dopravní mikrooblasti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F04%3A06105629" target="_blank" >RIV/68407700:21260/04:06105629 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/67985556:_____/04:00026104

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Model dopravní mikrooblasti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek uvádí novou koncepci stavového modelu dopravní mikrooblasti. Model je využit pro odhadování délek kolon, které se tvoří v ramenech křižovatek na světelné signalizaci. Tato úloha je jednoduchá, jestliže všechny potřebné veličiny jsou měřeny. Modelpak jednoduše počítá délky kolon ze vstupních a výstupních intenzit dopravního proudu. Často však některé potřebné veličiny nejsou měřitelné. V tomto případě dochází k odhadu délek kolon. V závěru článku jsou uvedeny výsledky simulačních experimentů.

  • Název v anglickém jazyce

    Model of a Traffic Microregion

  • Popis výsledku anglicky

    The paper introduces a new concept of the state model of one transportation micro-region. The aim of the model is to estimate length of queues that are formed on arms of junctions with traffic lights. This task is trivia in case of complete knowledge ofall measured traffc quantities for all junction arms. Then the model only counts simply the queue length from input and output intensities. However, the net of all needed detectors is not usually complete and some significant traffc flows (parking cars,etc.) are not measurable in practice. The model estimates the queue length in this case. In the end of the paper,the model and estimation algorithm is tested for several types of disturbances which can arise in reality. At least partially, these experiments illustrate the functionality and effectiveness of the proposed model for estimating queue lengths on junction arms in real traffc.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1F43A%2F003%2F120" target="_blank" >1F43A/003/120: Řízení dopravy v jádrech historických měst</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Automatizace

  • ISSN

    0005-125X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    47

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    752-758

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus