Model dopravní mikrooblasti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F04%3A06105629" target="_blank" >RIV/68407700:21260/04:06105629 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/67985556:_____/04:00026104
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Model dopravní mikrooblasti
Popis výsledku v původním jazyce
Článek uvádí novou koncepci stavového modelu dopravní mikrooblasti. Model je využit pro odhadování délek kolon, které se tvoří v ramenech křižovatek na světelné signalizaci. Tato úloha je jednoduchá, jestliže všechny potřebné veličiny jsou měřeny. Modelpak jednoduše počítá délky kolon ze vstupních a výstupních intenzit dopravního proudu. Často však některé potřebné veličiny nejsou měřitelné. V tomto případě dochází k odhadu délek kolon. V závěru článku jsou uvedeny výsledky simulačních experimentů.
Název v anglickém jazyce
Model of a Traffic Microregion
Popis výsledku anglicky
The paper introduces a new concept of the state model of one transportation micro-region. The aim of the model is to estimate length of queues that are formed on arms of junctions with traffic lights. This task is trivia in case of complete knowledge ofall measured traffc quantities for all junction arms. Then the model only counts simply the queue length from input and output intensities. However, the net of all needed detectors is not usually complete and some significant traffc flows (parking cars,etc.) are not measurable in practice. The model estimates the queue length in this case. In the end of the paper,the model and estimation algorithm is tested for several types of disturbances which can arise in reality. At least partially, these experiments illustrate the functionality and effectiveness of the proposed model for estimating queue lengths on junction arms in real traffc.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1F43A%2F003%2F120" target="_blank" >1F43A/003/120: Řízení dopravy v jádrech historických měst</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Automatizace
ISSN
0005-125X
e-ISSN
—
Svazek periodika
47
Číslo periodika v rámci svazku
12
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
752-758
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—