Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Straight Walk Algorithm Modification for Point location in a Trianglulation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F09%3A00502676" target="_blank" >RIV/49777513:23520/09:00502676 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Straight Walk Algorithm Modification for Point location in a Trianglulation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Finding an element in a mesh which contains a query point is a very frequent task in computational geometry. The best known algorithms use additional data structures and achieve O(log n) complexity per point query, but using of additional data structuresbrings some disadvantages. Generally walking algorithms are suboptimal because they do not achieve the logarithmic per point complexity. Despite this problem walking algorithms are very popular because they do not require any additional memory and theirimplementation is relatively simpler than the logarithmic complexity solutions. This paper brings overview of algorithms from all three known planar walking strategies (Visibility walk, Straight walk and Orthogonal walk). Our goal is to introduce algorithms of mentioned techniques and compare each of them with each other.

  • Název v anglickém jazyce

    Straight Walk Algorithm Modification for Point location in a Trianglulation

  • Popis výsledku anglicky

    Finding an element in a mesh which contains a query point is a very frequent task in computational geometry. The best known algorithms use additional data structures and achieve O(log n) complexity per point query, but using of additional data structuresbrings some disadvantages. Generally walking algorithms are suboptimal because they do not achieve the logarithmic per point complexity. Despite this problem walking algorithms are very popular because they do not require any additional memory and theirimplementation is relatively simpler than the logarithmic complexity solutions. This paper brings overview of algorithms from all three known planar walking strategies (Visibility walk, Straight walk and Orthogonal walk). Our goal is to introduce algorithms of mentioned techniques and compare each of them with each other.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA201%2F09%2F0097" target="_blank" >GA201/09/0097: Triangularizované modely pro haptiku a virtuální realitu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů