Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Structural components in multiadjustable road traffic models: Their role and the means of generating their topology

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F09%3A00502681" target="_blank" >RIV/49777513:23520/09:00502681 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Structural components in multiadjustable road traffic models: Their role and the means of generating their topology

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article presents advanced features of structural components in multiadjustable road traffic models. It shows that by making the structural components the active elements of the model, it is not only possible to enable multiple-level-of-detail modeling of traffic, but it also makes solving some corner-case situations much easier. Further, it deals with the problem of describing the topology of the traffic network that could be used for both macroscopic and microscopic structural components. It identifies a minimum set of information for such description and provides methods for deriving the remaining information from this minimum set.

  • Název v anglickém jazyce

    Structural components in multiadjustable road traffic models: Their role and the means of generating their topology

  • Popis výsledku anglicky

    This article presents advanced features of structural components in multiadjustable road traffic models. It shows that by making the structural components the active elements of the model, it is not only possible to enable multiple-level-of-detail modeling of traffic, but it also makes solving some corner-case situations much easier. Further, it deals with the problem of describing the topology of the traffic network that could be used for both macroscopic and microscopic structural components. It identifies a minimum set of information for such description and provides methods for deriving the remaining information from this minimum set.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA201%2F08%2F0266" target="_blank" >GA201/08/0266: Metody a modely pro ověřování konzistence aplikací založených na pokročilých komponentových modelech</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    23rd European conference on Modelling and Simulation

  • ISBN

    978-0-9553018-8-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Digitaldruck Pirrot GmbH

  • Místo vydání

    Dudweiler

  • Místo konání akce

    Madrid

  • Datum konání akce

    12. 6. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku