Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysing the Influence of Vertex Clustering on PCA-Based Dynamic Mesh Compression

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F10%3A00504224" target="_blank" >RIV/49777513:23520/10:00504224 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysing the Influence of Vertex Clustering on PCA-Based Dynamic Mesh Compression

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The growth of computational power of contemporary hardware causes technologies working with 3D-data to expand. Examples of the use of this kind of data can be found in geography or gaming industry. 3D-data may not be only static, but also dynamic. One way of animated 3D-data representation is expressing them by "dynamic triangle mesh". This kind of data representation is usually voluminous and needs to be compressed for efficient storage and transmission. In this paper, we are dealing with the influenceof vertex clustering on dynamic mesh compression. The mesh is divided into vertex clusters based on the vertex movement similarity and compressed per-partes to achieve higher compression performance. We use Coddyac as a basic compression algorithm and extend it by adding well known clustering algorithms to demonstrate the efficiency of this approach. We also deal with what clustering is the most appropriate Coddyac.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysing the Influence of Vertex Clustering on PCA-Based Dynamic Mesh Compression

  • Popis výsledku anglicky

    The growth of computational power of contemporary hardware causes technologies working with 3D-data to expand. Examples of the use of this kind of data can be found in geography or gaming industry. 3D-data may not be only static, but also dynamic. One way of animated 3D-data representation is expressing them by "dynamic triangle mesh". This kind of data representation is usually voluminous and needs to be compressed for efficient storage and transmission. In this paper, we are dealing with the influenceof vertex clustering on dynamic mesh compression. The mesh is divided into vertex clusters based on the vertex movement similarity and compressed per-partes to achieve higher compression performance. We use Coddyac as a basic compression algorithm and extend it by adding well known clustering algorithms to demonstrate the efficiency of this approach. We also deal with what clustering is the most appropriate Coddyac.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LC06008" target="_blank" >LC06008: Centrum počítačové grafiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Articulated Motion and Deformable Objects

  • ISBN

    978-3-642-14060-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Berlin

  • Místo konání akce

    Port d´Andratx, Mallorca,

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000281240100006