Analysing the Influence of Vertex Clustering on PCA-Based Dynamic Mesh Compression
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F10%3A00504224" target="_blank" >RIV/49777513:23520/10:00504224 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analysing the Influence of Vertex Clustering on PCA-Based Dynamic Mesh Compression
Popis výsledku v původním jazyce
The growth of computational power of contemporary hardware causes technologies working with 3D-data to expand. Examples of the use of this kind of data can be found in geography or gaming industry. 3D-data may not be only static, but also dynamic. One way of animated 3D-data representation is expressing them by "dynamic triangle mesh". This kind of data representation is usually voluminous and needs to be compressed for efficient storage and transmission. In this paper, we are dealing with the influenceof vertex clustering on dynamic mesh compression. The mesh is divided into vertex clusters based on the vertex movement similarity and compressed per-partes to achieve higher compression performance. We use Coddyac as a basic compression algorithm and extend it by adding well known clustering algorithms to demonstrate the efficiency of this approach. We also deal with what clustering is the most appropriate Coddyac.
Název v anglickém jazyce
Analysing the Influence of Vertex Clustering on PCA-Based Dynamic Mesh Compression
Popis výsledku anglicky
The growth of computational power of contemporary hardware causes technologies working with 3D-data to expand. Examples of the use of this kind of data can be found in geography or gaming industry. 3D-data may not be only static, but also dynamic. One way of animated 3D-data representation is expressing them by "dynamic triangle mesh". This kind of data representation is usually voluminous and needs to be compressed for efficient storage and transmission. In this paper, we are dealing with the influenceof vertex clustering on dynamic mesh compression. The mesh is divided into vertex clusters based on the vertex movement similarity and compressed per-partes to achieve higher compression performance. We use Coddyac as a basic compression algorithm and extend it by adding well known clustering algorithms to demonstrate the efficiency of this approach. We also deal with what clustering is the most appropriate Coddyac.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06008" target="_blank" >LC06008: Centrum počítačové grafiky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Articulated Motion and Deformable Objects
ISBN
978-3-642-14060-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
—
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Berlin
Místo konání akce
Port d´Andratx, Mallorca,
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000281240100006