Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Deblocking for dynamic triangle meshes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F12%3A43896525" target="_blank" >RIV/49777513:23520/12:43896525 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Deblocking for dynamic triangle meshes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Static and animated triangle meshes are ubiquitous as model representations in computer graphics applications. In recent years, the level of detail of such data has increased dramatically, motivating the development of efficient compression techniques. Similarly to image and audio compression, precision loss is tolerated in many compression scenarios, where a human observer is the final consumer of the data. Previous research has shown that mesh segmentation (clustering) is a useful tool, which improvescompression performance. On the other hand, per-partes processing of meshes often leads to new types of artifacts - cracks and shifts on the borders between clusters. These artifacts are detected by both, Human Visual System (HVS) and perceptually-motivated distortion metrics. In this paper, we present a novel post processing algorithm, which aims at reducing such artifacts without needing any additional data - using only information about the cluster distribution that is already presen

  • Název v anglickém jazyce

    Deblocking for dynamic triangle meshes

  • Popis výsledku anglicky

    Static and animated triangle meshes are ubiquitous as model representations in computer graphics applications. In recent years, the level of detail of such data has increased dramatically, motivating the development of efficient compression techniques. Similarly to image and audio compression, precision loss is tolerated in many compression scenarios, where a human observer is the final consumer of the data. Previous research has shown that mesh segmentation (clustering) is a useful tool, which improvescompression performance. On the other hand, per-partes processing of meshes often leads to new types of artifacts - cracks and shifts on the borders between clusters. These artifacts are detected by both, Human Visual System (HVS) and perceptually-motivated distortion metrics. In this paper, we present a novel post processing algorithm, which aims at reducing such artifacts without needing any additional data - using only information about the cluster distribution that is already presen

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LC06008" target="_blank" >LC06008: Centrum počítačové grafiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    VISIGRAPP 2012 : 7th International Joint Conference on Computer Vision, Imaging and Computer Graphics Theory and Applications

  • ISBN

    978-989-8565-02-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    48-57

  • Název nakladatele

    SciTePress

  • Místo vydání

    Setúbal

  • Místo konání akce

    Řím

  • Datum konání akce

    24. 2. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku