Deblocking for dynamic triangle meshes
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F12%3A43896525" target="_blank" >RIV/49777513:23520/12:43896525 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Deblocking for dynamic triangle meshes
Popis výsledku v původním jazyce
Static and animated triangle meshes are ubiquitous as model representations in computer graphics applications. In recent years, the level of detail of such data has increased dramatically, motivating the development of efficient compression techniques. Similarly to image and audio compression, precision loss is tolerated in many compression scenarios, where a human observer is the final consumer of the data. Previous research has shown that mesh segmentation (clustering) is a useful tool, which improvescompression performance. On the other hand, per-partes processing of meshes often leads to new types of artifacts - cracks and shifts on the borders between clusters. These artifacts are detected by both, Human Visual System (HVS) and perceptually-motivated distortion metrics. In this paper, we present a novel post processing algorithm, which aims at reducing such artifacts without needing any additional data - using only information about the cluster distribution that is already presen
Název v anglickém jazyce
Deblocking for dynamic triangle meshes
Popis výsledku anglicky
Static and animated triangle meshes are ubiquitous as model representations in computer graphics applications. In recent years, the level of detail of such data has increased dramatically, motivating the development of efficient compression techniques. Similarly to image and audio compression, precision loss is tolerated in many compression scenarios, where a human observer is the final consumer of the data. Previous research has shown that mesh segmentation (clustering) is a useful tool, which improvescompression performance. On the other hand, per-partes processing of meshes often leads to new types of artifacts - cracks and shifts on the borders between clusters. These artifacts are detected by both, Human Visual System (HVS) and perceptually-motivated distortion metrics. In this paper, we present a novel post processing algorithm, which aims at reducing such artifacts without needing any additional data - using only information about the cluster distribution that is already presen
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06008" target="_blank" >LC06008: Centrum počítačové grafiky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
VISIGRAPP 2012 : 7th International Joint Conference on Computer Vision, Imaging and Computer Graphics Theory and Applications
ISBN
978-989-8565-02-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
48-57
Název nakladatele
SciTePress
Místo vydání
Setúbal
Místo konání akce
Řím
Datum konání akce
24. 2. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—