Improvements of MPEG-4 standard FAMC for efficient 3D animation compression
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F11%3A43897686" target="_blank" >RIV/49777513:23520/11:43897686 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Improvements of MPEG-4 standard FAMC for efficient 3D animation compression
Popis výsledku v původním jazyce
Advances in both graphics hardware and scanning technology have allowed for retrieving and rendering complex 3D models with thousands of vertices. With the recent popularity gain of interactive web applications, the data size is beginning to be the tightest bottleneck, especially for detailed 3D animations. The MPEG-4 standard was recently supplemented with an algorithm for compression of dynamic triangle meshes called Frame-based Animated Mesh Compression, which is considered the state of the art in this area. We have thoroughly analysed the algorithm and identified some weak spots and unclarities. In this paper, we present several improvements and optimisations, which attempt to resolve the problems we found. These changes result in combined performance gain of up to 32 percent on tested datasets.
Název v anglickém jazyce
Improvements of MPEG-4 standard FAMC for efficient 3D animation compression
Popis výsledku anglicky
Advances in both graphics hardware and scanning technology have allowed for retrieving and rendering complex 3D models with thousands of vertices. With the recent popularity gain of interactive web applications, the data size is beginning to be the tightest bottleneck, especially for detailed 3D animations. The MPEG-4 standard was recently supplemented with an algorithm for compression of dynamic triangle meshes called Frame-based Animated Mesh Compression, which is considered the state of the art in this area. We have thoroughly analysed the algorithm and identified some weak spots and unclarities. In this paper, we present several improvements and optimisations, which attempt to resolve the problems we found. These changes result in combined performance gain of up to 32 percent on tested datasets.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06008" target="_blank" >LC06008: Centrum počítačové grafiky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
3DTV Conference The True Vision Capture, Transmission and Display of 3D Video
ISBN
978-1-61284-162-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
1-4
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Antalya, Turecko
Místo konání akce
Antalya, Turecko
Datum konání akce
16. 5. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—