Failure prediction of unidirectional carbon composite under biaxial loading
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F11%3A43898958" target="_blank" >RIV/49777513:23520/11:43898958 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/49777513:23210/11:43898958
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Failure prediction of unidirectional carbon composite under biaxial loading
Popis výsledku v původním jazyce
Currently, the failure of composite material is predictable only in basic load cases. In many of states of stress, failure of unidirectional composites cannot be predicted with existing failure criteria. Experimental and numerical simulation of the composite under biaxial loading was undertaken in this work. Specimens consist of high-strength carbon fibres and epoxy resin. Specimens were exposed to the combination of tension in the fibre direction and localised compression in transverse direction. Numerical models were created in the finite element system MSC.Marc using eight-node brick elements. Transversely isotropic material properties were considered. A recently proposed nonlinear function with constant asymptote was used for dependence of shear modulus on shear strain. Predictive capabilities of the maximum stress, Hashin and LaRC04 criteria were evaluated by means of the comparison of experimental results and the numerical simulation.
Název v anglickém jazyce
Failure prediction of unidirectional carbon composite under biaxial loading
Popis výsledku anglicky
Currently, the failure of composite material is predictable only in basic load cases. In many of states of stress, failure of unidirectional composites cannot be predicted with existing failure criteria. Experimental and numerical simulation of the composite under biaxial loading was undertaken in this work. Specimens consist of high-strength carbon fibres and epoxy resin. Specimens were exposed to the combination of tension in the fibre direction and localised compression in transverse direction. Numerical models were created in the finite element system MSC.Marc using eight-node brick elements. Transversely isotropic material properties were considered. A recently proposed nonlinear function with constant asymptote was used for dependence of shear modulus on shear strain. Predictive capabilities of the maximum stress, Hashin and LaRC04 criteria were evaluated by means of the comparison of experimental results and the numerical simulation.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JI - Kompositní materiály
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0519" target="_blank" >1M0519: Výzkumné centrum kolejových vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Bulletin of Applied Mechanics
ISSN
1801-1217
e-ISSN
—
Svazek periodika
27
Číslo periodika v rámci svazku
7
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
54-59
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—