Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fast Deformation for Modelling of Musculoskeletal System

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F12%3A43898935" target="_blank" >RIV/49777513:23520/12:43898935 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Fast Deformation for Modelling of Musculoskeletal System

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper proposes a gradient domain deformation for wrapping surface models of muscles around bones as they move during a simulation of physiological activities. Each muscle is associated with one or more poly-lines that represent the muscle skeleton to which the surface model of the muscle is bound so that transformation of the skeleton (caused by the movement of bones) produces transformation of the vertices of the mesh subject to Laplacian linear constraints to preserve the local shape of the meshand non-linear volume constraints to preserve the volume of the mesh. All these constraints form a system of equations that is solved using the iterative Gauss-Newton method with Lagrange multipliers. Our C++ implementation can wrap a muscle of medium size in about a couple of ms up to 400 ms on commodity hardware depending on the type of parallelization, whilst it can keep the change in volume below 0.04%. A preliminary biomechanical assessment of the proposed technique suggests that it

  • Název v anglickém jazyce

    Fast Deformation for Modelling of Musculoskeletal System

  • Popis výsledku anglicky

    This paper proposes a gradient domain deformation for wrapping surface models of muscles around bones as they move during a simulation of physiological activities. Each muscle is associated with one or more poly-lines that represent the muscle skeleton to which the surface model of the muscle is bound so that transformation of the skeleton (caused by the movement of bones) produces transformation of the vertices of the mesh subject to Laplacian linear constraints to preserve the local shape of the meshand non-linear volume constraints to preserve the volume of the mesh. All these constraints form a system of equations that is solved using the iterative Gauss-Newton method with Lagrange multipliers. Our C++ implementation can wrap a muscle of medium size in about a couple of ms up to 400 ms on commodity hardware depending on the type of parallelization, whilst it can keep the change in volume below 0.04%. A preliminary biomechanical assessment of the proposed technique suggests that it

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    GRAPP 2012: Proceedings of International Conference on Computer Graphics Theory and Applications

  • ISBN

    978-989-8565-02-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    16-25

  • Název nakladatele

    SciTePress

  • Místo vydání

    Setúbal

  • Místo konání akce

    Řím

  • Datum konání akce

    24. 2. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku