Fast Deformation for Modelling of Musculoskeletal System
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F12%3A43898935" target="_blank" >RIV/49777513:23520/12:43898935 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Fast Deformation for Modelling of Musculoskeletal System
Popis výsledku v původním jazyce
This paper proposes a gradient domain deformation for wrapping surface models of muscles around bones as they move during a simulation of physiological activities. Each muscle is associated with one or more poly-lines that represent the muscle skeleton to which the surface model of the muscle is bound so that transformation of the skeleton (caused by the movement of bones) produces transformation of the vertices of the mesh subject to Laplacian linear constraints to preserve the local shape of the meshand non-linear volume constraints to preserve the volume of the mesh. All these constraints form a system of equations that is solved using the iterative Gauss-Newton method with Lagrange multipliers. Our C++ implementation can wrap a muscle of medium size in about a couple of ms up to 400 ms on commodity hardware depending on the type of parallelization, whilst it can keep the change in volume below 0.04%. A preliminary biomechanical assessment of the proposed technique suggests that it
Název v anglickém jazyce
Fast Deformation for Modelling of Musculoskeletal System
Popis výsledku anglicky
This paper proposes a gradient domain deformation for wrapping surface models of muscles around bones as they move during a simulation of physiological activities. Each muscle is associated with one or more poly-lines that represent the muscle skeleton to which the surface model of the muscle is bound so that transformation of the skeleton (caused by the movement of bones) produces transformation of the vertices of the mesh subject to Laplacian linear constraints to preserve the local shape of the meshand non-linear volume constraints to preserve the volume of the mesh. All these constraints form a system of equations that is solved using the iterative Gauss-Newton method with Lagrange multipliers. Our C++ implementation can wrap a muscle of medium size in about a couple of ms up to 400 ms on commodity hardware depending on the type of parallelization, whilst it can keep the change in volume below 0.04%. A preliminary biomechanical assessment of the proposed technique suggests that it
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
GRAPP 2012: Proceedings of International Conference on Computer Graphics Theory and Applications
ISBN
978-989-8565-02-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
16-25
Název nakladatele
SciTePress
Místo vydání
Setúbal
Místo konání akce
Řím
Datum konání akce
24. 2. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—